Fråga ang otrohet etc

Biltmore

Blood Group: Red
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
R1 -06 50:th Aniv.
Skulle ni dejta ngn som har träffat någon som varit upptagen?

Alltså hypotetiskt, skulle ni dejta någon som tidigare hade haft en sexuell relation med någon som hade en partner.

Moral...

Last edited:
Onsdagskväll.... Blivit uppraggad av en sporthojstjej på sveadonken?

Last edited:
Beror på, var detta när man var 14 eller nu när man blivit äldre än 25?

Men för att svara på frågan, nej jag hade ej dejtat den personen i syfte för nåt långvarigt. Lite annat om personen är attraktiv och är sugen.

Kanske inte den enda faktorn som avgör huruvida jag skulle dejta eller inte men vare sig man väljer att dejta eller inte så ska man ju räkna med att den tjej/kille som varit otrogen mot en partner kommer förr eller senare vara det mot dig också.

I så fall håller jag med SJP det är hennes samvete och hennes förpliktelser gentemot sin partner inte mina. Jag har aldrig brytt mig om jag råkat ragga på tjejer som råkar vara upptagna och kommer aldrig heller att göra.
Undantaget förstås om jag är vän tjejens partnern för kompisars tjejer rör man ju inte.

Jag bara undrar: Är frågan "skulle du ha problem med hennes bristande moral?" eller "skulle du vara rädd att hon skulle kunna göra detsamma mot dig?" ? Visst, kanske lite samma sak i vissa fall. Men jag hade nog resonerat som så att jag hade varit mer bekymrad om huruvida hon skulle vara otrogen mot mig än att gå och grubbla på att hon är en omoralisk person... Sen kanske otroheten berodde på hennes låga moral, eller något helt annat. Otrogen kan man väl kanske vara av fler anledningar än att man är omoralisk, eller?

Realistiskt sett är livet lite för komplicerat för att svara kategoriskt nej eller ja på den där frågan. Man behöver mer fakta att ta ställning i enskilda fall. Jag är emot otrohet i alla dess former, men givetvis finns det scenarion som undantar regeln.

Realistiskt sett är livet lite för komplicerat för att svara kategoriskt nej eller ja på den där frågan. Man behöver mer fakta att ta ställning i enskilda fall. Jag är emot otrohet i alla dess former, men givetvis finns det scenarion som undantar regeln.

När är otrohet berättigat?:va Är det när man inte får nog med sex hemma eller vad? Vilka är undantagen? :)

Alla gör vi dumma saker i ett tidigare förhållande. Det positiva är att den som varit otrogen vet hur illa det är om dom självklart blivit påkommen.. Så har den personen lite vett i huvet så tror jag nog dom tänker ett steg längre nästa gång dom får chansen. Om fom ag vett eller inte lär du ju märka rätt snart förhoppningsvis.. Annars tycker jag att det bara är o tuta o köra;)

Varför det ju inte skulle spela så stor skillnad i mitt tycke. Är ju ändå snubbens sak att hålla sig i skinnet, knappast hennes i det fallet.

Ja

Jo, men om man knullar någon som har en partner som sitter hemma & väntar...så säger det väl lite om personens moral..

Nej det säger inte ett smack. För att kunna säga ngt om en persons moral så måste man lära känna den ordentligt. Dessutom gärna se den berusad, arg och i en krissituation typ. Hur vet du att han var otrogen med henne? Killens partner kanske visste o tyckte det var OK?

Här är min definition på otrohet, saxat från wikipedia för enkelhetens skull

"I sekulära icke-religiösa sammanhang betyder otrohet att man i hemlighet för sin partner, eller utan partnerns medgivande, har sex eller är tillsammans med någon annan. Begreppet inbegriper därför inte då man öppet har sex utanför förhållandet, till exempel vid partnerbyten, orgier, trekanter, och så vidare där det uttryckligen givits tillstånd för att ha sex med någon annan än den fasta partnern."

Är ju då snarare ett känslomässigt problem än ett moraliskt i detta fallet tror jag.

Om jag attraheras av någon så mycket att jag vill leva ihop med den så ser jag till o lära känna den så mycket det går. Går det inte att göra det tillräckligt mycket så är det inte intressant i det långa loppet för mig.
Lever idag i ett öppet förhållande sen 9 år där det inte finns hemligheter och skam utan allt delas o läggs på bordet. Helt underbart! Känslan att känna en annan människa fullt ut är fantastiskt, MEN om det en dag skulle visa sig att någon gått bakom ryggen på den andre gör det desto ondare.

Ontopic: Om jag har en sexpartner som är otrogen mot sin partner så är det inte mitt problem, det är deras sak att sköta sitt förhållande som dom vill. Om en partner i ett föhållande är otrogen så är det enligt mitt sätt att se på det något som är knasigt i den relationen och att det är inget som skall drabba tredje person.

Men igen... om det är uppenbart att en affär ställer till en massa strul för andra så skulle jag låta bli då jag uttryckligen inte vill sabba för andra, det är moralen i det hela för mig.

Det gäller o va schysst, tänkande o kärleksfull här i livet. Tvåsamhetsprincipen är ett statligt påfund o går helt emot naturen tycker jag.

Funderar på om jag outar mig för mycket, men va fan har jag suttit här o plitat får jag väl posta oxå ... nån kanske tänker till eller nått...

Känns som att fjärde man lägger näsan lite väl mycket i blöt i vad tredje man skall ha för moral angående förste och andre man så att säga.

Och som Ketzer poängterar, vem är "vi" att döma hur andra skall leva egentligen?

Använd de människor du gillar och skit i resten. Så länge du är nöjd gör du rätt.

"Egoism är bra, för av egoism blir man glad och är man glad blir man snäll".

Kort svar, ja.

Sen får tiden påvisa vad det är för person, att endast låta en sådan sak väga vågskålen är nog lite fjortisvarning på.

Det är rätt många som varit otrogna, så skulle man hoppa över alla som någon varit otrogen med så blir det nog inte många kvar att välja på. Känner du att du kan lita på henne så kör på det. Känner du att du inte kan lita på henne, låt bli. Utan tillit kommer förhållandet att ruttna och dö pestdöden.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman