Varför det ju inte skulle spela så stor skillnad i mitt tycke. Är ju ändå snubbens sak att hålla sig i skinnet, knappast hennes i det fallet.
Ja
Jo, men om man knullar någon som har en partner som sitter hemma & väntar...så säger det väl lite om personens moral..
Nej det säger inte ett smack. För att kunna säga ngt om en persons moral så måste man lära känna den ordentligt. Dessutom gärna se den berusad, arg och i en krissituation typ. Hur vet du att han var otrogen med henne? Killens partner kanske visste o tyckte det var OK?
Här är min definition på otrohet, saxat från wikipedia för enkelhetens skull
"I sekulära icke-religiösa sammanhang betyder otrohet att man i
hemlighet för sin partner, eller utan partnerns medgivande, har sex eller är tillsammans med någon annan. Begreppet inbegriper därför inte då man öppet har sex utanför förhållandet, till exempel vid partnerbyten, orgier, trekanter, och så vidare där det uttryckligen givits tillstånd för att ha sex med någon annan än den fasta partnern."
Är ju då snarare ett känslomässigt problem än ett moraliskt i detta fallet tror jag.
Om jag attraheras av någon så mycket att jag vill leva ihop med den så ser jag till o lära känna den så mycket det går. Går det inte att göra det tillräckligt mycket så är det inte intressant i det långa loppet för mig.
Lever idag i ett öppet förhållande sen 9 år där det inte finns hemligheter och skam utan allt delas o läggs på bordet. Helt underbart! Känslan att känna en annan människa fullt ut är fantastiskt, MEN om det en dag skulle visa sig att någon gått bakom ryggen på den andre gör det desto ondare.
Ontopic: Om jag har en sexpartner som är otrogen mot sin partner så är det inte mitt problem, det är deras sak att sköta sitt förhållande som dom vill. Om en partner i ett föhållande är otrogen så är det enligt mitt sätt att se på det något som är knasigt i den relationen och att det är inget som skall drabba tredje person.
Men igen... om det är
uppenbart att en affär ställer till en massa strul för andra så skulle jag låta bli då jag uttryckligen inte vill sabba för andra, det är moralen i det hela för mig.
Det gäller o va schysst, tänkande o kärleksfull här i livet. Tvåsamhetsprincipen är ett statligt påfund o går helt emot naturen tycker jag.
Funderar på om jag outar mig för mycket, men va fan har jag suttit här o plitat får jag väl posta oxå ... nån kanske tänker till eller nått...