Kawwa
Sporthojsnörd
Någon här som är kunning på lackfärger? Tål en bil-lack mer än en MC-lack? Eller är det materialet under som gör skillnaden i hur mycket slitage lacken tål? Skall man kunna köra med rubbing, cleaner eller polish på en MC-lack? Och nu pratar jag om plastdetaljerna på en MC VS lacken på plåten på en bil.
Tar lite bakgrundshistoria oxå så att ni förstår varför jag frågar:
Framskärmen på min gixxer är röd, som de flesta vet så bleknar rött och blir näst intill vitt om man inte sköter den. Det var vitt längstfram på skärmen och då antog jag att den var solblekt eftersom det är mer skugga inunder hojen och där var den röd och blank å fin. Jag lossade skärmen tog in den och badade den omtänksamt i badkaret ( hade inte i babyolja!
). När den torkat så skred jag till verket och provade både med polish och cleaner, tyvärr så blev skärmen bara ännu vitare eftersom det inte fanns någon färg kvar att polera tydligen. Färgen var rent mekaniskt bortnött och jag slipade bort ännu mer med mina medel. Så slutresultatet blir omlackning.
Tar lite bakgrundshistoria oxå så att ni förstår varför jag frågar:
Framskärmen på min gixxer är röd, som de flesta vet så bleknar rött och blir näst intill vitt om man inte sköter den. Det var vitt längstfram på skärmen och då antog jag att den var solblekt eftersom det är mer skugga inunder hojen och där var den röd och blank å fin. Jag lossade skärmen tog in den och badade den omtänksamt i badkaret ( hade inte i babyolja!