Fråga ang KTM690

texten rolig,, stölden förjävlig.

En MC stals precis på Fjärilsgatan i Norrköping av två gärningsmän. Ägaren följde den en bit men tappade kontakten. Mc rullas av gärningsmännen mot Smedby och har registreringsnummer, KTM 690 och är Orange och svart och rullas av gärningsmännen.

"tror inte killen åker hoj skälv"
 
körde du en "fixad" 690 då eller? nya pipor, nya drev och borttagen strypning på 1an och 2an?

Den 690 jag provat hade gått 4 mil och var helt standard.
690:n har ett stort svänghjul som gör att den inte varvar upp så snabbt som 660:in och den har heller inte den bottenstyrkan som 660 har utan kräver mera varv för att komma till sin rätt.
Annars så gillar jag 690 utseende den ser modern och fräck ut.

(P.s....offtopic, min 660-06 utt mars 07 med 85 mil på mätaren är till salu pga tidsbrist nån intresserad??, skicka p.m för mer info)
 
Jag valde själv mellan 660 -06 eller ktm 690 -07 när jag skulle köpa för tre veckor sen, hyrde en polares 660 en dag som är full kittad med akra, avstrypt och inställd för akra systemet.
Det var en riktigt rolig hoj men valet föll ändå på 690 pga 660 har 6mån garanti ingen iår med andra ord och har ju garanti på 690 tills 2009 och på priset fick en 690 som gått 280mil för 60000:- alla skulle ju ha runt 70000 för sina 660!
Skillnaderna på kör egenskaperna tycker jag inte var så stora mer än att 660 är mycket mer nervös och vobbel benägen och att 690 är fruktansvärt högt drevad kan ej köra på 6an mer än över 110km/h.
Effekten kan jag ej säga nått om fören min 690 är fullutrust med pipor, avstrypt och injusterad.
Sen tycker jag ju som alla andra att den är ju inte speciellt fin i utseendet men fattar inte att man väljer bort en hoj bara för framlyset och piporna för det kostar ju knappt ingenting att byta ut dom delarna.
Orginal avgassystem kör väl ingen som kör motard med ändå?!
 
Fronten ser faktisk ut som en anknäbb, pipan som ett periskop... Man kan tro att dom som designat hojen har drivit ett skämt alldeles för långt...:3freak
 
Sen tycker jag ju som alla andra att den är ju inte speciellt fin i utseendet men fattar inte att man väljer bort en hoj bara för framlyset och piporna för det kostar ju knappt ingenting att byta ut dom delarna.
Orginal avgassystem kör väl ingen som kör motard med ändå?![/QUOTE]

Kostar det typ ingenting att byta ut piporna på 690 mot tex Akra:confused: Var det inte någon här på SH som kollat upp att byta avgas + lite annat och det tillkom 20 lakan el. mer på nypriset?
 
Har beställt wings titanium pipor kostade 6500:- med frakt tycker inte jag är dyrt iallafall! Och hur många byter ändå inte system vilken hoj dom än köper!? Går ju inte köra med orginal på nån hoj!


Sen tycker jag ju som alla andra att den är ju inte speciellt fin i utseendet men fattar inte att man väljer bort en hoj bara för framlyset och piporna för det kostar ju knappt ingenting att byta ut dom delarna.
Orginal avgassystem kör väl ingen som kör motard med ändå?!

Kostar det typ ingenting att byta ut piporna på 690 mot tex Akra:confused: Var det inte någon här på SH som kollat upp att byta avgas + lite annat och det tillkom 20 lakan el. mer på nypriset?[/QUOTE]
 
JAG kör med orginal pipor på min 660 och jag vet ganska många andra som också gör det inte för att jag är snål utan jag tycker faktiskt att det är skönt när det inte låter för mycket!
 
Som hittat:tungan Hade för mig jag läst det här någonstans.. Och jag som tyckte att främre rören på mitt Akra som kostar 6500:- var dyrt, rena fyndet ju:tuttar
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top