Fråga ang. husabergs felshimsade vevaxlar 2004

wheelie82

Blitzkrieg mit dem Fleischgewehr!
Gick med
16 Jul 2005
Hoj
KTM 950 Adventure 2005 Husaberg FS650 2004
Hej!

Har sökt och sökt med hittar inte infon jag vill ha. Det gäller en Fs650 2004. Vet ju att det var problem med dessas vevaxlar och att det fixades på garanti. Var det så allvarligt att alla kallades in och shimsades om eller var det först efter ev. ras som det lagades? Ägaren till en hoj jag tänkte kolla på visste inte om detta över huvudtaget. Den har gått cirkus 40tim. När han köpte den hade den gått 5tim. Kan det vara så att det fixades INNAN första ägaren köpte den, den är uttagen ganska sent.. :confused:

Är den uttagen sent kanske felet redan var åtgärdat från fabrik, har den hållit så länge som 40 timmar lär den i alla fall inte lida av problemet.

Nej precis, tycker det borde vara så. En annan hoj jag tittade på blev tillfixad vid 30timmar.. Vet ej om det berodde på att det nöp ihop eller om de gjorde det ändå.. Surt om man köper denna hojen och så pajar skiten direkt. :confused:

wheelie82 skrev:
2482439 Nej precis, tycker det borde vara så. En annan hoj jag tittade på blev tillfixad vid 30timmar.. Vet ej om det berodde på att det nöp ihop eller om de gjorde det ändå.. Surt om man köper denna hojen och så pajar skiten direkt. :confused:

Alla husor hade inte d problemet utan d var lite dagsformen som gjorde att x-antal blev shimsade för tight... Tror axialspelet skall ligga på runt 0.70 mm lr nått sånt.

Men som tidigare sagt så har hojen gått 40 timmar så e inte fallet på den. Dom husorna som rasade gjorde d innan dom nått 10 tim.

Ok låter bra. Bara o tuta o köra då! Fan vad åksugen man blir, utan hoj i 2månader+....

Back