Fråga ang Honda Vfr 400

• Thread starter Thread starter IronMike
  • Start date Start date

IronMike

Guest
Känner ni till ngn sida där man kan köpa dessa hojar? jag surfade in på ngn asian-export sida för nåt år sen, men inte hittat rätt....

Tänkte mig ev, som kul banhoj, eller en trevlig pryl att ha i garaget på depåstöd, ta ut ibland å glida lite landsväg. Får se, att den är annorlunda känns kul :)

Så ös på med lite tips, vart man kan få tag på dessa sötnötar :P

Den kallas även NC30. Prova sök på det. Riktigt cool i och med att den ser ut som RC30 fast med 400cc istället för 750cc. Jag kan tyvärr inte hjälpa dig med mer än att jag också sett en tråd här på SH om import. Om jag inte minnns fel var det någon som kallar sig Webspy som importerade en från Thailand, men det kanske inte är den tråden du tänker på?

Lycka till!

Jag tror att du får leta i england (många hojar-blandat skick) eller tyskland (inte så många men verkar vara i bra skick.
Kolla på http://www.400greybike.co.uk/
Där finns otroligt mycket info och även köpes säljes och ett kanonforum.
PS Jag har själv en RVF400 och kan intyga att den är en otrolig kurvhoj.

Mobile.de är ett tips....EU-import

Leta även på ebay:
http://motors.search.ebay.co.uk/nc30_Honda_W0QQcatrefZC6QQcoactionZcompareQQcoentrypageZsearchQQcopagenumZ1QQfcclZ1QQfclZ3QQfgtpZQQfposZPostcodeQQfromZR2QQfrppZ50QQfsooZ1QQfsopZ1QQftrtZ1QQftrvZ1QQga10244Z10425QQlopgZQQsacatZ10460QQsadisZ200QQsaprchiZQQsaprcloZQQsargnZQ2d1QQsaslcZ3QQsbrftogZ1QQsofocusZbs

var dock beredd på att hämta i england o regga själv i Sverige.
Samma som Tysklandsimport....mao EU-regler.
Annars kolla blocket....dyker upp någon där med jämna mellanrum.

Thailand eller england brukar vara bra att leta på. Har många mil i sadeln på en VFR 400 (NC24). Lite av en utmaning att köra då man aldrig får hamna under 8000 rpm om man vill att det ska gå undan. Äger en GSXR400 men den är inte lika kul eller snygg heller. Sitter en rad 4a i den. VFRen har en V4a med klart skönare ljud!

Har också kollat en del på VFR 400 (RVF finns väl också?) eftersom den bör vara en bra banhoj samtidigt som den är något speciell och unik. Hade dock en Aprilia RS 250 (precis såld) som väger ca 28kg mindre och har 10 hk mer samt ett betydligt mer modernt chassi. Så om man av princip inte är emot tvåtaktare bör RS:en vara ett smartare val. Är trots detta sugen på en VRF 400:va

D.

tack för tipset, då har man ngt att spåna vidare på.. jag vet inte om de stämmer, men jag hörde av någon för ett tag sen, att det fortfarande tilverkas nya vfr400 i asien, som man kan köpa nya?

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back