Fråga ang helställ.

zaitoon

Ny medlem
Gick med
22 Jan 2012
Ort
skövde
Hoj
honda cbr600rr 2008
Nu e det så här att jag e så trött på leta ställ. Jag sålde mit berikställ 2 delat för att jag tänkt köpa ett helställ. Mitt problem e ju att jag e så jävla kort! strl 48 i arlen ness är provat o det funkar ju men jag känner att det hadde inte vart fel om det fanns 46! strl 46 vet jag ju att det finns i vissa ställ men när man kikar runt på olika sidor som tex fc-moto så e dom ju alltid slut även om dom finns i strl 46. Va ska jag göra? börjar få lite smått panik nu utan nåt ställ överhuvud taget! O alla försäljare som man ringer här i sverige har ju inga ställ hemma o om det finns inne så e det ju så klart inga små strl som finns. Finns det nån mer kort jävel som kan hjälpa mig lite på traven här?


Tack på förhand:huvet
 

AnesN

Ny medlem
Gick med
13 Feb 2010
Ort
Malmö
Hoj
GSX-R 1000 K6 KTM 660 SMC 05
Lindstrands har 46 ställ, har det själv ;) är också pigme :fyllisar
 

zaitoon

Ny medlem
Gick med
22 Jan 2012
Ort
skövde
Hoj
honda cbr600rr 2008
fråga ang helställ.

Satt o kika lite på spyke ställen.. Fanns en del o storlek 46 fanns till och med:) frågan e bara om e stora i strl gämfört me andra
 

zaitoon

Ny medlem
Gick med
22 Jan 2012
Ort
skövde
Hoj
honda cbr600rr 2008
fråga ang helställ.

Lindstrands har 46 ställ, har det själv ;) är också pigme :fyllisar

Jo jag vet.. Problemet e bara fixar inte deras krumelurer dom har vid typ maghöjd. Snacka mc kompaniet idag o enligt dom hadde alla deras modeller dom krumelurerna:p helst av allt vill jag bara ha hel svart ställ.
 

AnesN

Ny medlem
Gick med
13 Feb 2010
Ort
Malmö
Hoj
GSX-R 1000 K6 KTM 660 SMC 05
Jo jag vet.. Problemet e bara fixar inte deras krumelurer dom har vid typ maghöjd. Snacka mc kompaniet idag o enligt dom hadde alla deras modeller dom krumelurerna:p helst av allt vill jag bara ha hel svart ställ.

syns knappt tycker jag :p, gillar faktiskt stället skönt. Har 46 är 169/56kg var lite tajt i början men töjdes, 48 gillade jag inte riktigt satt konstigt vid benen
 

zaitoon

Ny medlem
Gick med
22 Jan 2012
Ort
skövde
Hoj
honda cbr600rr 2008
fråga ang helställ.

syns knappt tycker jag :p, gillar faktiskt stället skönt. Har 46 är 169/56kg var lite tajt i början men töjdes, 48 gillade jag inte riktigt satt konstigt vid benen

Du e ju lång ju:) ska åka bort till mc kompaniet imorn o kika lite närmare på dom?
 

zaitoon

Ny medlem
Gick med
22 Jan 2012
Ort
skövde
Hoj
honda cbr600rr 2008
Strö 46 från fc-moto.de är den samma som 46 i sverige? Funderar på beställa ett spyke ställ. Nån som har nån erfarenhet av dom ställen?
 

-Hjalmarsson-

Fortfarande Rookie
Gick med
17 Jun 2003
Ort
Varberg
Hoj
GSXR1100-86, GSX750R -87, VTR1000F, GSXR750/1100-88, CBR600 -87
Tänk på att raceställen är ordentligt ventilerade. Det funkar fint för korta intensiva träningspass då man jobbar sig svettig men de är förödande iskalla för touringåka ute på allmänna vägar alla dagar det inte är över 20-25 grader.
 

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Ort
Stockholm
Hoj
CBR1000RA
Satt o kika lite på spyke ställen.. Fanns en del o storlek 46 fanns till och med:) frågan e bara om e stora i strl gämfört me andra

Min erfarenhet är att inget ställ är det andra likt när det kommer till passform... inte ens inom samma märke. Modellerna skiljer verkligen rejält på sig.
När jag köpte mitt så provade jag 10 olika ställ samma dag och alla 10 satt helt olika, då alternerade jag bara mellan 3 olika märken.

Tänk på att raceställen är ordentligt ventilerade. Det funkar fint för korta intensiva träningspass då man jobbar sig svettig men de är förödande iskalla för touringåka ute på allmänna vägar alla dagar det inte är över 20-25 grader.

Äsch, ventilerat med bröstskydd och ryggskydd och underställ så funkar det från +10. :)
Blir det kallt drar man ju bara på sig regnjackan ovanpå. :tummenupp
 
Nyheter
Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Top