fråga ang. fartkamera

Håller med tidigare talare!

Alla kameror är inte aktiverade samtidigt, detta p.g.a. att administrationen i Kiruna som hanterar ärendena inte har tillräckligt med resurser för detta. Ca 30% av "vägkameraflottan" är i drift samtidigt. De aktiveras och inaktiveras per distans.

Kameran fotar när fordonet är ca 15 från skåpet.

Kameran i sig är en vanlig Canon EOS (300/350/400D).

Canon med nikkor 50mm objektiv?
Det sitter Nikon
d1x eller d2x... har jag för mig, men Nikon är det iaf.

Det blixtra till i en fartkamera en gång när jag körde om en bil, enda gången jag sett en fungerande fartkamera.

Åker man och testar en bil i dagsläget så finns det vissa som vill att man skriver på ett avtal, om när man kör bilen och att man tar på sig allt som händer under testfärden, inkl eventuella kameraboter som kan tänkas komma på tapeten :D

Iaf när jag skulle ut och ratta en S8:a som en lokal BMW handlare hade inne :D

Håll inte på att lek på bakhjulet och brassa satan förbi alla kameror, tänk på att ni kan få en regplåt fram, ni bara förstör

Enda gången jag fått en kamera att blixtra var vid en omkörning av en bil på en 90-väg. Annars håller jag med Samme om att det är onödigt att hålla upp statistiken för VV och visa att vi kör alldeles för fort. Ganska enkelt att hålla igen lite vid kamerorna.

Undrar vad bilföraren tänkte vid min omkörmning? *ler*

Kenta

Luktar krut??? Jag garvar ihjäl mig :rofl :rofl :rofl :rofl

Jag trodde att det va ett skämt först, men det va lite lustigt. Mycket möjligt att det va något annat som va grunden till denna lukt!

Absolut håller jag med alla som tycker att man kan ta det lite lugnare vid kamerorna! Självklarhet tycker jag! Vill ju inte sätta käppar i hjulen för oss själva!

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti