Fråga ang FA Skatt

Koffe

Ny medlem
Gick med
12 Jul 2005
Hoj
ARRITTOR
Är så att jag ev kommer starta en liten webshop som inte på något sett konkurerar med mitt nuvarande jobb. MEN i mitt anställningsavtal står det att jag inte får bedriva verksamhet jaddijaddi

Frågan är om jag reggar mig för FA skatt kommer min arbetsgivare få reda på det då?

Gäller inte det som du skriver konkurrerande verksamhet?
Men ta ett samtal med facket till att börja med.
Jag startade mitt företag under tiden jag var anställd.
Byggde lastgaller till dieselbilar.

Det blev ett jävla liv på jobbet men de kom ingenstans för under de 5 åren jag hade varit där hade vi inte byggt ett enda lastgaller.
Men åkte på alla gallerjobb istället liknande Troaxburar.
Kan jag tillägga att jag bad de dra åt helvete samma dag och körde på för fullt smidesverkstaden ist!

Nej, de får han inte, så länge arbetsgivaren inte begär in skattsedel av dig.

Glöm inte bort att momsregga dig oxå!!

Last edited:
Nej, de får han inte, så länge arbetsgivaren inte begär in skattsedel av dig.

Eller slår ditt namn i godtycklig söktjänst som allabolag.se... eller google (som hittar allabolag.se)

Edit: Har varit i samma sits och valde att prata med chefen istället. Gick bra...

Last edited:
Jag hade snackat med chefen först, är kanske inget problem alls att du har egen verksamhet vid sidan av om det inte stör ditt ordinarie jobb och inte konkurrerar med det.

Att vara momsreg/FA skatt är inget arbetsgivaren kan hindra dig sålänge du inte bedriver konkurrerande verksamhet.

Ringde o pratade med skatteverket idag, o iom att jag inte kommer sälja tjänster utan endast varor så behöver jag endast momsreggamig o ingen f-skatt behövs, behöver bara deklarera vinsten på produkterna.. tänkte mest det kunde va skoj för nån annan att veta kanske

Ringde o pratade med skatteverket idag, o iom att jag inte kommer sälja tjänster utan endast varor så behöver jag endast momsreggamig o ingen f-skatt behövs, behöver bara deklarera vinsten på produkterna.. tänkte mest det kunde va skoj för nån annan att veta kanske
Det är korrekt men regga dig på båda så slipper du stå där när du skall utöka till även sexuella tjänster och mc meckande...

Nyheter
Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Shelby Turner, klar för GGN

Pressmeddelande 2026-08-05F...

Premiär för Östgöta Dundret