Fråga ang försäkringar

Alla försäkringsbolag är skyldiga enligt lag att erbjuda trafikförsäkring, däremot får de sätta priset som de vill. De är inte tvungna att erbjuda kasko, dvs halv- eller helförsäkringar. Bilsport och MC har bra priser på de hojar de har med på sina listor och de flesta sporthojar vill de inte ha med att göra. Jag fick nyss mitt förnyelsebrev, betalade ca 7000 för min halv förra året, i år är jag nere på 5700 och nästa år har jag haft körkort i fem år så då blir det ännu mindre. Faktiskt helt okej för en 07as Superduke, jag fyller 25 den 16 april och tycker det är ganska rimligt.

Hej,

Jag har nåt svagt minne av att nån jag snackade med på ett försäkringbolag sa att hojjen gick ner en försäkringsklass när den är 7 eller 8 år gammal. Kan nån bekräfta detta?

jaha då tänkte jag lägga in en fråga till...

Är det någon av sporthojarna R1 , cbr, zx9r, gsxr som är billigare än den andra att försäkra? Eller ligger dom ungefär lika? (vi pratar ca 10 gamla)...
Funderat på en R1:a, men när jag frågat vad det skulle kosta så är jag inte lika sugen längre =\

jaha då tänkte jag lägga in en fråga till...

Är det någon av sporthojarna R1 , cbr, zx9r, gsxr som är billigare än den andra att försäkra? Eller ligger dom ungefär lika? (vi pratar ca 10 gamla)...
Funderat på en R1:a, men när jag frågat vad det skulle kosta så är jag inte lika sugen längre =\

jag tror dom går mest på vikt effektförhållande och årsmodell när det gäller r hojjarna. "det är ju ett lite mer olycksdrabbade klubben" så dom ligger betydligt högre än övriga.
Jag har den första modellen av bladen och den är faktiskt ganska billig i försäkring. ta fram reg nr på en av varje årsmodell, sätt dig ner och lyft telefonen.

köp en gammal köp nyare kåpor..?

Kolla med bilsport och MC, de låg på ca en tredjedel av kostnaden jämfört med de andra vanliga t.ex. TH, LF och Folksam. Jag, 23år, betalar idag för halvf. 6900/år på en KTM SuperDuke 990 -06 vilket jag tycker är överkomligt.

Kollade med bilsport och mc på min -98 600 gsxr
dom skulla ha 25,000:- och då täcknade dom enbart en trafikförsäkring.:kulspruta Billigaste året runt på en halv var hos Salus ansvar dom skulle ha 5800:- på en halv, så dom kan ja nog rek tror jag.

Kollade med bilsport och mc på min -98 600 gsxr
dom skulla ha 25,000:- och då täcknade dom enbart en trafikförsäkring.:kulspruta Billigaste året runt på en halv var hos Salus ansvar dom skulle ha 5800:- på en halv, så dom kan ja nog rek tror jag.

Ja dom hatar plastraketerna, men alla andra motorcyklar har dom bra premier på.

På Folksam sa sälgaren att trafikförsäkringen kostar lika mycket för en och samma försäkringsklass oavsett ålder. Försäkringsklassen bestäms av kvoten effekt/vikt. Alltså borde inte åldern spela någon roll men jag kan ha fel.

*/ ?>
Nyheter
Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot De flesta nav...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...