Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
erik skrev:Gissningsvis betraktas det som att du kört utan försäkring. Avråder starkt från detta då körning med e-reggad hoj förstör för de som verkligen har nytta av den typen av registrering.
Av egen erfarenhet så är de oförutsägbart när olyckan är framme. Inte så kul att köra oförsäkrat och köra på någon sen sitter man där med skulder hela livet ut. Trafikdelen jag syftar på nu alltså. Kan man bli nekad trafikförsäkringen? Jag SKA LV regga det är helt klart.. Har fixat alla intyg och papper jag behöver men det är en del kvar att göra på hojen inför reggbesiktningen och inte minst ekonomiskt med allt som ska till. I väntan på bättre tider så finns ju alternativet att köra Enduro försäkring men jag vet inte vad som gäller som sagt. Är man inte nyfiken får man aldrig veta.gthyni skrev:Gissningar är av ringa värde.
Syftar du på trafikförsäkringen som betalar personskada och
motpartens skador eller ev vagnskadeförsäkring?
Jag har sagt det förut... det går bra att köra e-reggat om man
använder bågen som ett tävlings/motionsredskap. Då är det få
situationer där det odiskutabelt är olovlig körning
Ska man wheela runt korvmojen eller pendla till jobbet
så är LV-reggad bättre.
Vissa modeller går inte att LV-regga så det är inget alternativ.
4 mil till närmsta polisstation. Det var trafiken jag var orolig för. Må vara dumt att köra E regg på vägen men att köra oförsäkrat är tamig mycket värre.-PLM- skrev:Allt faller ju iom att du inte har tävlingslicens, spelar ingen roll om du är på väg till träning eller ej om polisen tar dig (dock verkar många blårockar okunniga på det där och man kan klara sig undan)
Har du tävlingslicens är du ju alltid på väg till träning, eller hur? Din sak om du vill träna i jokkmokk och bor i Malmö... De kan inte bevisa nåt.
Trafikförsäkringen har du alltid! Det är bara polisen du behöver oroa dig för alltså.
-PLM- skrev:Allt faller ju iom att du inte har tävlingslicens, spelar ingen roll om du är på väg till träning eller ej om polisen tar dig (dock verkar många blårockar okunniga på det där och man kan klara sig undan)
![]() |
Tierp Arena värd för EM i Dragracing
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla
Screenshot Den 16–17 aug... |
|
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |