Fråga ang arbetsgivarintyg osv

crm

HONDA
Gick med
17 Aug 2003
Hoj
GSXR 1000 -06
Tjena, var i sthlm och jobbade för en firma 17/11 - 28/11

Första veckan 5 dagar andra veckan 3 dagar, vart lovad 7 dagars trakt alltså ska ja ju få trakt för 14 dagar? ändå fick jag bara betalt fö:var dem 8 dagar jag varit där.

Sen till en annan sak jag undrar som jag mistänker dem fifflar med är att i arbetsgivarintyget jag fick nu står det.

Tidsbegränsad anställning -avtalat slutdatum 20111028
Och det stämmer inte för 5 öre för när dem ringde mig och fråga om ja kunde åka upp och jobba frågade jag hur längre jobbet varade då fick ja som svar 2-4 veckor beroende på hur mkt jobb det finns.

Avslutad tidsbegränsad anställning - besked om att anställningen inte skulle fortsätta lämnat 20111017.

Det stämmer inte heller för 5 öre för vi fick reda på plats kl 9 på morgon att vi gör sista dagen idag och vi stack hem kl 1 den dagen.

Varför skriver dem så?

:va

Varför skulle du få traktamente för 14 dagar om du varit där 8??

Varför skulle du få traktamente för 14 dagar om du varit där 8??

Ingen aning ska höra ang det med en arbetskompis som jobbat ett par månader för dem och som dem sagt han ska få 7 dagars traktamente.
Ska se va han fått för utbetalningar.

Verkar som man kan få traktamente på sina lediga dagar om man själv bekostar bostaden på arbetsorten. Så dem kanske säger så bara för de ska låta bra sen i slutändan så betalar dem inte ut den ändå.

Men någon som vet varför dem skriver som dem gör på dem andra punkterna?

Troligtvis därför ni inte tecknade något Anställningsavtal innan du började jobba, du hade bara ett muntligt avtal ang arbetstid, trakt mm. och arbetsgivaren vet att det är svårt att bevisa vad ni kommit överens om. Detta gör att han kan låta dig jobba och när jobbet är klart skriva ett anställningsbevis som han vill.

Det är just pga sådana här saker som jag numera alltid spelar in alla samtal jag har med min arbetsgivare. De vägrar konstant att ge saker skriftligt, så allt de lovar muntligen blir omedelbart överfört till en fin liten mapp på laptopen.

Det har redan visat sig vara ovärdeligt i en konflikt jag hade. Det är egenligen ganska illa att man måste gå så långt. Men om man inte gör det har man inget att sätta emot.

Vad för telefon kan man spela in samtalen med? vet inte om jag har sådan funktion i telefon?

Ringde upp snubben på firman och han sa att jag hade rätt till 12 dagars traktamente 7 dagar för första veckan och 5 dagar för andra.

När jag nämnde det ang slutdatum osv då hade han ingen aning och bad mig prata med en annan.

I fortsättningen ska ja oxå spela in alla samtal, anställningsavtal ska ja alltid börja kräva oxå. Som sagt synd att de ska behöva gå så långt.

När jag börja fråga ut dem varför dem skrivit som dem gjort osv så sa dem genast att ja skulle få 14 dagars traktamente:)

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti