tottelias
Sporthojsnörd
Tja!
Har en CBR1000RR -08 har ett slip on utan hål för lambdasonden. Jag har kört med detta slip on på i 4000mil utan att ens FI lampan har tänts (den fungerar) och hojen har inte gått ryckigt. Vet att kopplar man ur lambdan så kan den gå för fett eller för snålt och enligt Lelles MC så har inte -08 nån "reservmapp" den går på om lambdan kopplas ur/slutar fungera.
Så nu under vintern är hojen inlämnad för en omfattande motorrenovering (inte pga av nånting med lambdan att göra) så i vår vill jag gärna göra det riktigt och antingen skaffa en o2 eliminator men då undrar jag om endast det räcker eller om man måste köpa en powercommandor och mappa hojen också? Eller om ni har något tips på nåt slip on som har hål för lambdan?
Är det meckigt att få bort lambdan? vart kopplar man inte o2 eliminatorn?
Har en CBR1000RR -08 har ett slip on utan hål för lambdasonden. Jag har kört med detta slip on på i 4000mil utan att ens FI lampan har tänts (den fungerar) och hojen har inte gått ryckigt. Vet att kopplar man ur lambdan så kan den gå för fett eller för snålt och enligt Lelles MC så har inte -08 nån "reservmapp" den går på om lambdan kopplas ur/slutar fungera.
Så nu under vintern är hojen inlämnad för en omfattande motorrenovering (inte pga av nånting med lambdan att göra) så i vår vill jag gärna göra det riktigt och antingen skaffa en o2 eliminator men då undrar jag om endast det räcker eller om man måste köpa en powercommandor och mappa hojen också? Eller om ni har något tips på nåt slip on som har hål för lambdan?
Är det meckigt att få bort lambdan? vart kopplar man inte o2 eliminatorn?