Fråga angående halvförsäkring

Masonit

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Jun 2003
Hoj
Ja.
Hej!

Om jag har halvförsäkring på hojen och den blir stulen. Han som stjäl den kör runt med hojen och kraschar den. Polisen hittar hojen som är i stort sätt skrot. Jag får tillbaka hojen men vad gäller då? Jag har ju ingen vagnskadeförsäkring. Får jag då stå för skadorna?

\Masonit

Du har ju stöld så det borde ingå:va

Jag hade inbrott i min bil för några år sedan, då de stal airbagen, det var olika självrisker för vagnskada och stöld på min bil(stöld billigare)men då de hade tagit airbagen(stöld) samtidigt som de hade hackat sönder dörren så det blev plåtskador och omlackering som följd, så blev det enbart stölden det gick på, dock så hade jag helförsäkrat, kan inte svara på ditt fall, men du borde ju kunna påtala skador i samband med stölden.

Har det hänt? Eller siar du bara OM det kommer att hända? Är ju bara ett telesamtal bort för att få fakta om det:fakta

Om du kraschar den o anmäler den stulen så får du ut på försäkringen

Om den blir stulen så blir den stulen,,, ingår det i försäkringen som det nu gör på halv försäkringen så.

SVAR PÅ FRÅGAN: Ja du får ut pengar eller likvärdig cykel.

Missförstå mig rätt med va ja skrev

Har det hänt? Eller siar du bara OM det kommer att hända? Är ju bara ett telesamtal bort för att få fakta om det:fakta

:)

Enbart en hypotetisk fråga. Ringde till försäkringsbolaget men blev ombedd att kontakta deras skadeavdelning som var tillbaka på måndag...

\Masonit

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...