Fråga angående fc-moto.de

Thompson

uääää!
Gick med
19 Dec 2004
Hoj
CBR 600RR
Hej å hopp. Hade en fundering. Har köpt lite pryls från fc-moto, det står nu att min order är "in process", är det någon som vet exakt vad de menar? Har handlat där förut men kommer inte ihåg vad det stod då. Frågan är alltså; är ordern "in process" i väntan på att skickas, eller är den "in process", på väg till min ytterdörr? Jag anar det förstnämnda, men med Tyskar kan man aldrig vara riktigt säker.

tacksam för svar! peace Out..

in process, den plockas eller är i väntan på att plockas....

"din order behandlas" är väl en bra översättning...

Din order kan vara "in process" i flera veckor om de inte ha dina grejer inne, det är alltså INTE ett säkert tecken att den är skickad...

Oh shiat... uhm jag la min order 21/2. sen fick jag mail om att den var "in process" 25/2. Vad tror du? am I fucked? (betalade iaf inte med kort!)

De har iaf sett din order om du fick mail nårra dagar senare.
Grejen med fc-moto är att vissa saker kan vara slutsålda, och de inväntar ny leverans. Tyvärr brukar de inte meddela detta utan väntar.

Så om inget hänt veckan ut, BÖR du ringa. De kan då ge dej ett datum när de inväntar mer grejjer, ELLER, så byter du till en annan produkt som finns hemma.

Grejen med fc-moto är att vissa saker kan vara slutsålda, och de inväntar ny leverans. Tyvärr brukar de inte meddela detta utan väntar.

Så om inget hänt veckan ut, BÖR du ringa. De kan då ge dej ett datum när de inväntar mer grejjer, ELLER, så byter du till en annan produkt som finns hemma.

Ja okej. Hm.. ja jag har ju ingen brådska direkt. Tack för tipset.:)

Oh shiat... uhm jag la min order 21/2. sen fick jag mail om att den var "in process" 25/2. Vad tror du? am I fucked? (betalade iaf inte med kort!)

Jag gjorde en beställning där ifrån på luchen idag och betalade med kort.
Har redan fått mail om att grejerna är skickade:tummenupp

Svårt att bli "fucked" om du inte betalt grejerna.
Är väl säkert så att dom inte hade grejerna du beställde på lager?

Jag gjorde en beställning där ifrån på luchen idag och betalade med kort.
Har redan fått mail om att grejerna är skickade:tummenupp

Svårt att bli "fucked" om du inte betalt grejerna.
Är väl säkert så att dom inte hade grejerna du beställde på lager?

Ah, shit va grymt :)

hehe nej, inte fucked economically iallafall.
Kan så vara. Tror det kan ha stått "coming soon" på en av grejerna. Men ja.. tycker det borde stå lite tydligare, 'när-var-hur', om den nu inte finns i lager. Men som sagt, jag har ingen direkt brådska med att få prylarna, men man skulle ju inte bli förbannad om man fick dem imorn liksom.:tummenupp

Korrektion KOLON Tror jag missuppfattade "coming soon" grejen. Tror de menar de tekniska specifikationerna till produkten på engelska, fanns bara på tyska just nu. Men skitsamma, jag väntar otåligt på ett "skickat" mail hursomhelst.

Finnström, vad stod det på din order? var "Sent" steget efter "in process" eller?

Last edited:
Ah, shit va grymt :)

hehe nej, inte fucked economically iallafall.
Kan så vara. Tror det kan ha stått "coming soon" på en av grejerna. Men ja.. tycker det borde stå lite tydligare, 'när-var-hur', om den nu inte finns i lager. Men som sagt, jag har ingen direkt brådska med att få prylarna, men man skulle ju inte bli förbannad om man fick dem imorn liksom.:tummenupp

Då har jag också lyckats lägga en beställning nu, ordern blev behandlad inom 30 minuter och inom fyra timmar var den upphämtad av UPS. Leverans till dörren troligtvis på måndag :tummenupp :tummenupp :tummenupp

Då har jag också lyckats lägga en beställning nu, ordern blev behandlad inom 30 minuter och inom fyra timmar var den upphämtad av UPS. Leverans till dörren troligtvis på måndag :tummenupp :tummenupp :tummenupp

Men vad är detta! Alla får superservice! inte jag! :tummenupp
Jag skulle vilja veta varför min order dröjer..

jP, du fick alltså ett mail där det stod "nu har vi skickat dina prylar"?

Last edited:

Eller så kommer dom inte få hem varan alls och skiter i att meddela det och det står att ordern är delvis skickad. Jag ringde ner och på 5 minuter tog dom reda på att dom inte kommer få hem grejen alls. Ska jag beställa nåt mer så kommer jag ringa och kolla att dom har prylarna hemma, speciellt om det är mitt i säsongen.

Eller så kommer dom inte få hem varan alls och skiter i att meddela det och det står att ordern är delvis skickad. Jag ringde ner och på 5 minuter tog dom reda på att dom inte kommer få hem grejen alls. Ska jag beställa nåt mer så kommer jag ringa och kolla att dom har prylarna hemma, speciellt om det är mitt i säsongen.

jaha, ja då är det nog bäst att ringa de där brathwurstarna och kolla upp det.

Men vad är detta! Alla får superservice! inte jag! :tummenupp
Jag skulle vilja veta varför min order dröjer..

jP, du fick alltså ett mail där det stod "nu har vi skickat dina prylar"?

Mja, jag fick iaf mail från UPS med ett kollinummer där jag kan följa leveransen. Det tolkar jag som att de har skickat prylarna, eller väntar på UPS -bilen åtminstone.

Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!