Fråga angående besiktning

MrxXx

Hojlös
Gick med
23 Nov 2005
Ort
Malmö
Hoj
Ingen för tillfället
Hej!
Jag ska inte besikta i år men vill ändå ställa frågan om man behöver ändra tillbaks till orginal slipon för att få igenom hojen? Då med tanke på ljudet givetvis. Kör med KTM:s supermoto slipon nu.

Mvh // Tobbe
 
MrxXx skrev:
2228540 Hej!
Jag ska inte besikta i år men vill ändå ställa frågan om man behöver ändra tillbaks till orginal slipon för att få igenom hojen? Då med tanke på ljudet givetvis. Kör med KTM:s supermoto slipon nu.

Mvh // Tobbe
Ja!!!
 
Rasorblade skrev:

Okej...det var ett snabbt o direkt svar :hihi
Tack! En annan fråga (kanske dum) men måste man även strypa tillbaks den till original? Alltså byta huvudmunstycke osv
 
Nej!

Hojen kommer att gå lite fett med orginal avgas, men jag antar att du sätter tillbaka sliponet när du kommer hem igen, så motorn tar ingen skada av det.
 
zopilote skrev:
2228623 Nej!

Hojen kommer att gå lite fett med orginal avgas, men jag antar att du sätter tillbaka sliponet när du kommer hem igen, så motorn tar ingen skada av det.

Ja det hade jag ju tänkt göra. Bra, då vet jag...Tackar ödmjukast för svaren!​
 
MrxXx skrev:
2228540 Hej!
Jag ska inte besikta i år men vill ändå ställa frågan om man behöver ändra tillbaks till orginal slipon för att få igenom hojen? Då med tanke på ljudet givetvis. Kör med KTM:s supermoto slipon nu.

Mvh // Tobbe
Jag besiktigade min 02:a för några veckor sedan med samma slipon som du,men den gick igenom utan problem! Killen bara provkörde en runda utan att kontrollera ljudnivån.
 
Fleppe skrev:
2243445 Jag besiktigade min 02:a för några veckor sedan med samma slipon som du,men den gick igenom utan problem! Killen bara provkörde en runda utan att kontrollera ljudnivån.

Det är som ett lotteri... :D
 
Miniskylt då? Bara att glömma eller..?
Har en som är bara lite mindre än orginal. Men den är ju inte "godkänd" så det går väl inte kan jag tro..

Förresten, skyltbelysning, ett måste? Har ingen på min. Tror inte det finns ens med den skylt / blinkershållarn jag har iaf. Hur är det, finns det orginal på 640??
 
inferi skrev:
2316380 Miniskylt då? Bara att glömma eller..?
Har en som är bara lite mindre än orginal. Men den är ju inte "godkänd" så det går väl inte kan jag tro..

Förresten, skyltbelysning, ett måste? Har ingen på min. Tror inte det finns ens med den skylt / blinkershållarn jag har iaf. Hur är det, finns det orginal på 640??


Ja! om killen upptäckter den felaktiga skylten så blir det anmärkning, likaså gäller det för skyltbelysning skall finnas och lysa på skylten med vitt ljus!
Köp skyltbelysning på biltema för 49:90
 
Last edited:
Glöm för fan inte reflexen garanterad 2a om du inte har den

dom i fosie är speciellt anala när det gäller den ,men även så snälla att du kan köpa en på plats för 20kr om du inte har en
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top