Fråga angående överlåtelse av SMC-kurs

perminator1

Ny medlem
Gick med
3 Aug 2009
Hoj
2008, Honda CBR1000RR
Tänkte fråga om det är nån som vet hur det går till om man vill överlåta en SMC kursplats till nån annan.

Det gäller en BKK kurs nu på måndag, men jag har inte lyckats få tag i nån kursansvarig på SMC i veckan att fråga, för de är på semester.

Är det tvunget att man stämmer av med SMC innan att nån annan tar över platsen? Eller räcker det med att personen som tagit över platsen förklarar situationen på plats och anger mitt order-id osv?

/ Per

eftersom det finns ett kösystem och det förmodligen står folk i kö så är det nog inte ok att överlåta platsen, bara spekulerar.

Tja.
Skulle svarat tidigare om jag sett tråden.
Eftersom jag är träningsledare på flertal av SMCs kurser så kan jag ge dig fakta.
Det ligger till som så här att du kan inte överlåta kursen iom att det finns ett kösystem.
Det måste alltså gå genom smcs kansli.
Säkrast är att ringa till dem. Deras telnr finner du på www.svmc.se
Nu är det säkert svårt att få tag på någon av dem eftersom det är helg. Men under vardagar är kanslit bemannat.

Efter som nu kursen är på måndag. dvs den 10e. Så kommer du ju inte hinna med att ordna detta.
Mitt råd till dig då är att du själv tar kontakt med den person som är träningsledare för din kurs.

//Ezzo

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...