Fräscha upp mattsvart på hojen?

Senior biker

Bättre fäkta illa än att fly…
Gick med
25 Jan 2021
Hoj
Nu: GSX1400 Haft åtskilliga.
Jag är inte ensam om att ha en hoj med mattsvart motor och undrar jag hur ni har gjort för att fräscha upp det mattsvarta som blir blekt och flammigt med tiden? Finns massor av mirakelmedel men en del är rena bluffen. Läste någonstans på ett forum att man ska köpa något i en hojbutik som har bra beprövade medel, men ofta är de hutlöst dyra. Vad rekommenderar ni som ni själva har prövat.
PS. Finns rätt mycket mattsvart på hojen.IMG_1173.jpeg

Prova det gamla husmorsknepet. Rengör med WD-40. Dela en citron, ta citronsaften och använd med mycket bakpulver, ska "löddra". "Gnossa" med tex. mjuk tandborste. Billigare kan det knappast bli och funkar utmärkt i många fall ?

Prova det gamla husmorsknepet. Rengör med WD-40. Dela en citron, ta citronsaften och använd med mycket bakpulver, ska "löddra". "Gnossa" med tex. mjuk tandborste. Billigare kan det knappast bli och funkar utmärkt i många fall ?

Alltså i princip en lätt frätande slippasta? Eller neutraliserar bakpulvret citronsaften kanske?

Bakpulver blandat med citronsaft…?

Alltså Samarin…? Eller en måttligt neutraliserad alkalisk avfettning…?

Bakpulver blandat med citronsaft…?

Alltså Samarin…? Eller en måttligt neutraliserad alkalisk avfettning…?
Googla ? Det vanligaste som folk inom motorvärlden känner till är väl att fixa strålkastarna som blivit "suddiga/dimmiga" på bilar. Men funkar till så mycket mer. Du anar inte ?

Ska jag verkligen prova innan jag köper dyr ”mirakelrengöring”.

Nyheter
Buell 1190 Super Cruiser rullar av linan

Screenshot När Buell för...

Nytt världsrekord:”highchair wheelie” i 204 km/h

Den brittiske stuntföraren ...

Stora Motorcykelkatalogen 2026

Nu har vi öppnat förbeställ...

Nya Panigale V4 R: Ducatis nya högfartsvapen

Nya Panigale V4 R har senas...

Vilken otrolig comeback!

Spanjoren Marc Marquez full...

Indian slår rekord på Bonneville Salt Flats