"Fräsa" ny nyckel till Ducati Monster i Göteborg?

• Thread starter Thread starter FSN
  • Start date Start date
Eslöv kan inte, har pratat med dom. Åtminstone inte en 2009.
Däremot trodde www.keyproffs.se att dom kunde.

Vad är det för hoj och vad kunde dom inte göra? Klarar dom inte fräsa nyckeln blir jag förvånad, är det fräsa nyckeln och klona elmojset i den gamla så blir jag inte lika förvånad....

Så här ser fö en nyckel ut till en Monster 696 -10

image.jpg

Vad är det för hoj och vad kunde dom inte göra? Klarar dom inte fräsa nyckeln blir jag förvånad, är det fräsa nyckeln och klona elmojset i den gamla så blir jag inte lika förvånad....

Så här ser fö en nyckel ut till en Monster 696 -10

View attachment 400742

Fräsa den var inget problem, klona RFid:t kunde de inte.
Keyproffs trodde däremot att de kunde.

Men vi får se hur det blir för min del.

Likadan nyckel på min M1100 -10 jag hade och likadan på min nuvarande SF1098 -09

Ingen i Sthlm kunde kopiera nyckeln till min Streetfighter S så jag skickade maskinkoden till Chrisse i Arboga och han fixade en ny nyckel direkt. Sen måste man ha hojen och nyckeln för att programmera in nyckeln...och den andra nyckeln med. Tydligen raderar man koder och ersätter med nya på båda nycklarna eller något sådant.

Ingen i Sthlm kunde kopiera nyckeln till min Streetfighter S så jag skickade maskinkoden till Chrisse i Arboga och han fixade en ny nyckel direkt. Sen måste man ha hojen och nyckeln för att programmera in nyckeln...och den andra nyckeln med. Tydligen raderar man koder och ersätter med nya på båda nycklarna eller något sådant.
Vi pratar om när man saknar kodkortet och inte kan programmera nycklar i hojen

Om någon i denna tråden var intresserad så beställde jag en ducati nyckelkopia här
http://www.ebay.com/itm/Ducati-BLAN...rcycles_Parts_Accessories&hash=item4628d7abc4
Mycket snyggare alternativ än silcanycklarna som rekommenderas

Då det enligt ej bekräftade uppgifter från låssmed (han i eslöv) ej går att kopiera RFid till en original ducatinyckel.

Var på keyproffs i malmö för drygt en timme sen och de kopierade RFid:t och fräste nyckeln, hojen är provstartad och det funkade prima.

Last edited:
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...