Fränaste ljudet?

Fränaste ljudet

• Antal röstningar
    0
Ninjaboy skrev:
:yoparty :Bugar

....Var är det inspelat? Bor ju i Linköping själv så det kan vara bra att veta...QUOTE]
/OffTopicVarning

Ser ut att vara (flyg)rakan på vägen mellan Lkpg och Motala, sväng vänster vid andra avfarten till Ljungsbro (från lkg sett) och börja hålla stumt så går det bra... :banana
/Oskar
(Rätta mej om jag har fel)
/OffTopicVarning off

Tengil skrev:
Vad jag svarade är ju ganska självklart.. man är ju inte dum i huvet!
Men bland det fränaste jag hört var en demontrimmad CBX1000 med sex megeafoner (trattar helt utan dämpning) som stog och bänkade på SBM för någa år sen.
Den va skabbig som faan men när den kom upp runt (uppskattningsvis) 6000rpm fulkommligt exploderade motorn! Ljud var enormt och den bara spann på rullen! I med högre växel och samma sak!!!! :yoparty

Innan honnom stog det en R1a och bänka och ingen brydde sig. När han bänka kom det säkert 100pers och kolla och lyssna!!! :musik

Håller med, klassikern CBX 1000 med 6-1 är svårslagen.
Jag gillar även "Ducce" ljudet, tyvärr skramlar den sämre i börsen...

Ninjaboy skrev:
:yoparty :Bugar

Var är det inspelat? Bor ju i Linköping själv så det kan vara bra att veta. :hihi

Spelade in ljudet av min ZX-6R på DAT cirka -96 eller så. Drog ett par feta repor tills det kom en surgubbe och skulle slåss och sparkade på våra mickstativ. :D Ljudet när jag hade DAT:en innanför skinnstället var bäst, det lät som en jumbojet som startar och landar när man ökade och minskade farten, i full fart förstörde vindbruset allt motorljud.

Fornåsarakan vid Klockrike är det inspelat på.

Inget folk som bråkar utan det är väl mest djuren man ev. får se upp med. Nu är den helt nyasfalterad så till nästa år är den nog perfekt

/oXydex

Eftersom tråden är i racingforumet så antar jag att det är rejshojar som diskuteras.

Standard 600 låter ingenting. Det enda som väsnas där är vindsuset & däcksbullret när de kör förbi. Fast de få 748/9or som är med låter iofs en del.

Tvåtaktsräsrar låter mycket, väldigt mycket. Fast det låter inte "bättre" än trimmade radfyror.

Får nog hålla med det som någon annan sa tidigare. En stånka med bra tryck i låter jäkligt gött den med. Fast jag tror nog ändå att V-twin är coolast :yoparty

Hade stånka förut, den lät jävligt skönt!
Men bästa ljudet jag hört på hoj var faktiskt en VTR!
(Tyärr så såg jag inte vad den hade för system, men det lät riktigt riktigt gött)
Bästa ljudet någonsin var på en gamal Formel 1 bil med 12 cylindrar dragandes
ur depån,. mmmmMMMmmmUmmaa

ljudet...

ja att V-twinen har ett gått ljud är väll inte att diskotera att pipa runt på en jappse är helt enkelt inte lika kul... och såfår man ju ett fint vrid så att man slipper vänta på redfyrans "kick". men det krävs ju att man byter ut orginal blåsen.... :hihi

Är alla här tondöva eller har ni lyssnat för mycket på e-type.
Rejält öppen radtrea demolerar.

Aprilia cube
alla sport/racetrajjor(även gamla)
laverda osvosvosv!!!!

motoguzzi v8 är annars det brutalaste jag hört!

Slangan skrev:

Aprilia cube
laverda osvosvosv!!!!

Nästan rätt! :tungan
Det brutalaste jag hört var Suzukis första MotoGP-fyrtaktare, snacka om ett snörvlande monster till att bröla! Tätt följd av Duccen och Aprilian med 500cc tvåtakt låååångt långt ned på listan (tyvärr...). Nu snackar vi LJUD av gargantuastiska dimensioner! En Guzzi V8 låter säkert inte helt tråkigt heller...

Last edited:
Tengil skrev:
Vad jag svarade är ju ganska självklart.. man är ju inte dum i huvet!
Men bland det fränaste jag hört var en demontrimmad CBX1000 med sex megeafoner (trattar helt utan dämpning) som stog och bänkade på SBM för någa år sen.
Den va skabbig som faan men när den kom upp runt (uppskattningsvis) 6000rpm fulkommligt exploderade motorn! Ljud var enormt och den bara spann på rullen! I med högre växel och samma sak!!!! :yoparty

Innan honnom stog det en R1a och bänka och ingen brydde sig. När han bänka kom det säkert 100pers och kolla och lyssna!!! :musik
Kan nog inte tänka mig men iaf. en rauk sexa måste låta lite riktigt nice!!

Säger bara ducce. Har ägt mitt monster en månad å är tvungen att gå ner till garaget för att lyssna på välljudet minst två gånger om dagen. Är helt såld på soundet. :yoparty

jag lyssnade på Cube´n i tjecko i sommras o den var banne mig häftig må ja säga,, men den som lät högst om vi ser det så var kawasaki racer´n fetaste avslaget hade the cube defenitivt,,, lät som F-n

Slangan skrev:

Aprilia cube
laverda osvosvosv!!!!

Alltså...

Om man vet sin historia..så VET man att 6:or ALLTID har det suveränaste ljudet!!..*ler*...
Kom ihåg ni alla som avgudar moderna Triumphtreor....att det är bara en halverad sexa!!...
Samma delning av veven osv...men tyvärr bara hälften av det skojiga/njutbara!!...
Så...för vem som är intresserad...Lyssna o njut...O nu pratar vi sexor med NJUT:

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman