Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Trashcan skrev:Here we go again. Har aldrig någonsin lagt in en popcornsmiley i ett inlägg, men jag är bra jävla sugen nu.![]()
RF_Racing. Pojken, myten, messerschmittern!
Biturbo skrev:Sade jag någonstans att de inte hade koppling alls?
Det ja menar är att man pratar inte om kopplingen på automatväxlade fordon för det är inget du varesig ser eller använder. Funktionen finns där, javisst. Precis som jag skrev.
Men jag antar att jag måste göra ett exempel för att du sak fatta.
EX: Min JEEP har ingen kopling. Varför? För den har automatlåda.
Ett till.. Lika bra antagligen.
EX: Var är kopplingen? Det finns ingen det är automatlåda.
Eller skulle du svara: -Jo! Den sitter i växellådan!
Sen förstod jag inte va du menar med 1:1 växlingen å gocart och det!?
RF_Racing skrev:säg nån moppe utan koppling då!
Men ffs... Vet du vad en koppling är? Säg EN moped eller bil som INTE har koppling...![]()
Svanen skrev:Jag körde Reiju Drac..
Kolsvart med allt vad trim som existerar förutom turbo i princip.
74cc, Top Racing vevparti, 21mm fögge, Hebo filter, TK effektsystem, MK Prorace lameller och fjädrar.. Den drar ganska bra![]()
Men den är fortfarande döseg om man jämnför med Aprilian.
Men nu är den så sleten så det finns inte.. Har lagt den tusentals gånger.
Han den dära galningen som körde Dragrace med en hoj med V8 utan koppling eller något. Drivning direkt på axeln och sen bara full spetta. Han hade ett stöd som han gungade ner hojen från varvid han sedan bara gasade.
Kan bli lite frustrerande att ha den i stan men vafan![]()
RF_Racing skrev:Men ffs... Vet du vad en koppling är? Säg EN moped eller bil som INTE har koppling...![]()
Biturbo skrev:Suck.. Jag ger upp..
RF_Racing skrev:Jo det är sant... Nån fabrikstillverkad moped/bil/motorcykel? Nej.
Och att säga att automat bilar/scootrar inte har koppling är ganska korkat.
jojje1963 skrev:Bara om dom har drag..
Menar du att du kallar en momentomvandlare på en automat för koppling??
RF_Racing skrev:Nej det menar jag inte... Jag kallade det för Variator, växel.
jojje1963 skrev:Ok, var sitter kopplingen på en automatväxlad bil då? Och hur funkar den?
RF_Racing skrev:Kan du förklara hur den fungerar utan? Jag kan bara gissa hur den ser ut på en bil, men jag vet hur den ser ut på scootrar...
jojje1963 skrev:Ja, det kan jag. Där sitter en momentomvandlare med olja i (kallas oxå turbin). Finns ingen koppling eller nått som liknar en koppling, det ända som rör sig där inne är olja. Sen finns det ju lameller inne i lådan men det är en annan sak, det är inte dom som gör att bilen kan stå still med växel i och motorn i gång, det sköter turbinen
Svanen skrev:Jag älskar när folk blir överbevisade![]()
RF_Racing skrev:Precis som diffen som går mellan fram och bak däcken på en mitsubishi galant -90.. oljan blir väll tjockare i värme med? Okej jag är överbevisad... Men han sade att det inte fanns på scooter. Varför kan man inte kalla det där för koppling?
korvgubbe skrev:Det är ju som att ha en epa-traktor i ett ferrari-skal... fi faen.. Stå vid rödljuset med en ferrari med LGF-skylt och bli frånåkt av en tant i en volvo 343..
Näe, då kör jag hellre en riktig moppe.. som ser ut som en moppe.
RF_Racing skrev:säg nån moppe utan koppling då!
Trashcan skrev:Nej. För det finns ingen. Det är inte det det handlar om. Det handlar om att DU är en jävla besserwisser som tvunget måste bevisa och tala om precis allt du vet.
Jag vet säkert minst lika mycket som dig, förmodligen mer, men jag har inget behov av att sitta och bevisa det för alla och rätta varenda jävla feluttalande som någon gör. Fick du för lite uppmärksamhet som liten, är du ett pucko som försöker verka smart eller är du bara efterbliven? Lägg ner nu för fan.
Edit: Vänta. Nu fick det här inlägget dig att framstå som smart. Det var inte meningen. Har du märkt ett mönster? I slutändan av dina diskussioner har du alltid fel. Det kanske kan leda till någon sorts insikt?
Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma
När en hojfirma i Tombolo i... |
|
Äldre än en gentleman
Vi har fotograferat en 100 ... |
|
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |