Frälst - köpa annan hoj?

Stoffy skrev:
2332363 Tycker du ska köpa en Husaberg 450.
Eller en Yamaha 450 men då måste du ha en 2006a med aluram.
Kommer du förbi örebro i helgen får du säkert testa johans, då komer du att bli såld. Han kommer säkert att sälja den snart oxå.
Yamman har vunnit i princip alla tester i år. Grym gaffel, motor och chassi.

När du testat johans hoj kan du ta några varv på min Husaberg 650 och då kommer du förstå att Yamman är rätt fär dig.

Lycka till Emmi!

Jag provade Johans 450 på hans gärde och blev riktigt imponerad. Visst, den är fyra år nyare än min och 200 cc mindre så det är klart att den ska uplevas som både bättre och smidigare men att skillnaden skulle vara så stor trodde jag inte...

Som en del redan sagt här så "ska" du köra 450. Dom andra är för stora för dig.
Tycker du ska kolla på en KTM 450 SMR. Bara att starta och köra.
Polaren körde en 525 SMR helt standard. Han var 1 sek. efter Martin Lind på varvet på Uråsa.
Hans första år på motard så SMR:en är en fin hoj direkt ur kartong.
I våras så fick jag frågan om jag ville köpa en ny 05:a för strax över 50 lappar, från en butik.
Tackade nej och köpte en MX istället. Men du ser vad priset kan hamna på när en handlare vill sälja fjolårets modell.

1264 skrev:
2332302 Jag såg det att du inte var intesserad när jag läste tråden lite nogrannare :)

Men jag skulle tippa på att 660 väger ca 30 kg mer och bromsar, väghållning heller inte väger upp riktigt! Öhlins, brembo, braking etc.
brembo är det på 660 oxå. :7peta
samt WP dämpare
sen är vor bara en piss i havet när det gäller kvalle och tillgång till reservdelar.

edit. min åsikt :hihi

Last edited:
1264 skrev:
2332302 Jag såg det att du inte var intesserad när jag läste tråden lite nogrannare :)

Men jag skulle tippa på att 660 väger ca 30 kg mer och bromsar, väghållning heller inte väger upp riktigt! Öhlins, brembo, braking etc.

Det sitter Brembo på 660n. Och det spelar ingen roll för jag tänker inte köpa en VOR. Vet hojar som har stått 6 månader och väntat på reservdelar.
Får kolla upp lite priser och sånt sen, har inte råd att lägga mer än runt 60, tyvärr Sara.

Last edited:
Emmi skrev:
2333132 Det sitter Brembo på 660n. Och det spelar ingen roll för jag tänker inte köpa en VOR. Vet hojar som har stått 6 månader och väntat på reservdelar.
Får kolla upp lite priser och sånt sen, har inte råd att lägga mer än runt 60, tyvärr Sara.

Hej!

JWF Racing har erbjudande på just Husaberg 650.
Du får 10% rabatt på hojen (Ord. pris 86 900:-) och får välja på skinnställ eller Akrapovic Titan helsystem på köpet!:tummenupp

http://www.jwfracing.se/Demo Weekend.php

Jag vet men jag har fortfarande inte sålt min hoj och fortfarande inte mer än 60 000:- efter att jag har sålt hojen, men tack för tipset!

Jag det är ju bara vänta på första raset då. Jag lär ju ha den tills jag dör för ingen vågar köpa den :) Har ju inte kört så mkt men har haft den tre år utan "skiten" gått sönder. Jag tycker den är bra men för mycke race.
Ps Inte sur Ds.

Oj körde husa 650 hos jWf, vilken kraft och bromsarna var riktigt bra, radial mont ok och bromscyl. Kände mig som pass med mina 68kg.

VORen är säkert en trevlig hoj, men jag vågar inte chansa på att bli stående för att det inte finns delar när man behöver det. Vill ha en hoj från 04 och uppåt.

Back