"fräck landsvägsmaskin" försök till fighter?

lejfan skrev:
Den var ju fin ... när den var grön iallafall. :D
Skulle ni betala 40 000kr för något sånt? :confused:

nopp :rolleyes: o tänk sen då den som ovan sa, var ute för typ 20 papp mer förr :banana

Ja den stackarn, han måste ha trångt i garaget, så trångt att han inte kan backa några steg och inse misstagen han gjort.

Nu tänker jag inte tracka ned på folk. Det märks ju att han har lagt ned lite tid på det hela.
Även om hojen i sig inte tilltalar mig.

Det är ju en bra början och kan med enkla medel utvecklas till något riktigt snyggt.
På med en ny bakdel, korta ned avgasröret, bort med touringvindskyddet, ny hållare till framstänkan, lite coolare lack och du har sedan en riktig killer.

Bifogat

• 1156322050.jpg
    1156322050.jpg
    65.3 KB · Visningar: 148
  • 1101218473.jpg
    1101218473.jpg
    58 KB · Visningar: 143
Atlas skrev:
Ful, tråkig, opersonlig och totalt misslyckat bygge.. :3freak

Opersonlig vete fan. Jag har aldrig sett en liknande hoj så jag tycker han lyckats få till en personlig touch. Sen om han inte riktigt fått till en snygg hoj är en annan sak. Ser hellre att folk försöker bygga istället för att ingen bygger på grund av prestationsångest.

Harder skrev:
Varför förstöra en sådan vacker maskin ? :huvet
Man kan ju inte med sin rätta hävda att en Kawasaki ZX-9R -00 är vacker.
Ok, ifall du ifrågasätter ett bygge på en MV Agusta eller dylikt men en Kawasaki... Nej, den bör befrias från sina kåpor snarast.

Sen är ju detta resultat kanske inte världens bästa men den är ju en bit på väg.

Min mening var inte att såga killen längs fotknölarna.... :rolleyes:
Men faktiskt, vet ju inte vad för intenioner han haft när han började bygga. Antagligen har han försökt göra en prakisk hoj som är trevlig att åka på, dessutom med passagerare (skönare sadel?) - i det avseendet har han ju faktiskt lyckats tycker jag.

Wiseguy skrev:
Man kan ju inte med sin rätta hävda att en Kawasaki ZX-9R -00 är vacker.
Ok, ifall du ifrågasätter ett bygge på en MV Agusta eller dylikt men en Kawasaki... Nej, den bör befrias från sina kåpor snarast.

Sen är ju detta resultat kanske inte världens bästa men den är ju en bit på väg.

jo det kan man om man kolla på före och efter resultat på hans bygge så är ZX-9R-00 vacker när den är orginal. Han har ju helt enkelt förstört hela hojen i mitt tycke.

JT skrev:

det räcker inte...jag är jävligt nyfiken på vad grabben tänkte med, om han ens gjorde det när han "byggde" denna abnormt fula skapelse.

Tja.. jag kan förstå ide´n bakom..
Plockade av alla kåpor och även passagerar-dynan på min gsxr i sommras, mest för att meka/rengöra..
Jag körde runt så ett par veckor och det kändes riktigt bra, inte så "polerat"!!

Last edited:
Wiseguy skrev:
På med en ny bakdel, korta ned avgasröret, bort med touringvindskyddet, ny hållare till framstänkan, lite coolare lack och du har sedan en riktig killer.

Vadå? Hållaren till framstänkan var ju vacker :tungan

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...