Fox v3 nått att ha?

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Tillfällligt utan
Ska skaffa mig en crosshjälm i dagarna.. Min förra hjälm fick syna asfalt när jag snubbla på garageuppfarten med krukan i hand.. :huvet så nu när försäkringsbolaget ställt upp ( allrisken ) så tänkte jag passa på att skaffa en crosshjälm istället men har ingen större koll på dom..

Hitta en som jag tyckte va snygg, en fox v3 whitewall är det nått att ha?? hitta även snygga goggles till från spy.. va snygga som fan i mattsvart.. kanske nån som har nått att säga om dom med?

Cervantes skrev:
2377806 Ska skaffa mig en crosshjälm i dagarna.. Min förra hjälm fick syna asfalt när jag snubbla på garageuppfarten med krukan i hand.. :huvet så nu när försäkringsbolaget ställt upp ( allrisken ) så tänkte jag passa på att skaffa en crosshjälm istället men har ingen större koll på dom..

Hitta en som jag tyckte va snygg, en fox v3 whitewall är det nått att ha?? hitta även snygga goggles till från spy.. va snygga som fan i mattsvart.. kanske nån som har nått att säga om dom med?
Klockren hjälm,byt Spy mot Foxglasögon.

Bifogat

• Whiten Wall.jpg
    Whiten Wall.jpg
    21.9 KB · Visningar: 57
  • 09038.jpg
    09038.jpg
    64.9 KB · Visningar: 41
Hulkster skrev:
2379085 Klockren hjälm,byt Spy mot Foxglasögon.

Låter bra! gillade designen som fan!! är inte spy brillorna bra eller?? tyckte dom va riktigt snygga i mattsvart! alloy pro hette visst modellen.. ska titta till fox mé men lite måste man ju titta på utseendet :)

Fox hjälmen är bra och riktigt skön. Glöm inte att testa Dragon goggles (MDX) innan du bestämmer dig...

Cervantes skrev:
2379097 Låter bra! gillade designen som fan!! är inte spy brillorna bra eller?? tyckte dom va riktigt snygga i mattsvart! alloy pro hette visst modellen.. ska titta till fox mé men lite måste man ju titta på utseendet :)
jag kör med spy o tycker dom funkar bra. ska tydligen har riktigt bra "tear-offs" oxå. nått laminerat tjofräs.

Låter bra.. jo ska testa lite goggles innan jag bestämmer mig!

Cervantes skrev:
2379206 :D

800 känns inte så farligt.. bara dom är bra! Vet du om det finns mörka glas till dom??
jopp.. 250 kr. har själv köpt gult och mörkt.

Jag tycker att dom har bra ventilation så det inte blir imma osv. stannar man om man e riktigt varm så immar det men bara man börjar rulla på hojen så försvinner det direkt. sen kansek det immar om man kör ggn eller nått men det gör ju inte jag :tummenupp

chukabowa skrev:
2379209 jopp.. 250 kr. har själv köpt gult och mörkt.

Jag tycker att dom har bra ventilation så det inte blir imma osv. stannar man om man e riktigt varm så immar det men bara man börjar rulla på hojen så försvinner det direkt. sen kansek det immar om man kör ggn eller nått men det gör ju inte jag :tummenupp

Nä vågar väl erkänna att det itne blir ggn närmsta tiden för mig heller :D

Blir nog bra tillslut! ska åka och testa lite i morrn men sitter spy bra så ligger det nära tillhands :tummenupp

Cervantes skrev:

800 känns inte så farligt.. bara dom är bra! Vet du om det finns mörka glas till dom??

Oakley Crowbar kostar 545 spänn inklusive ett paket laminerade tear offs och
ett nässkydd. Grymma brillor till fantastiskt bra pris. Kolla in dom.

/Joe

Jag har testat mer eller mindre alla märken som finns, mängder av modeller..
Och det spelar egentligen ingen roll vilket märke du väljer, alla märken är i stort sett lika bra när du kollar inom samma prisklass.
Så hittar du ett par som du tycker om - köp :tummenupp

Personligen väljer jag dock integralhjälm varje dag framför crosskrukan, även fast jag har båda delarna.
Enda fördelarna jag ser med crosskruka är när det dammar på en crossbana.
På landsvägen med motarden blir det mest jobbigt med fartvinden etc.
En integralhjälm kan se minst lika cool ut som en crosskruka om det är det som man är ute efter... ;)

chukabowa skrev:
2379173 dyra. eller ja.. 800 e väll mycket :va
inte om man betänker att mina kostade 1k och har sjukt dålig kvalité, jag måste fästa glaset varje gång innan jag tar på mig hjälmen och skiten bara trillar ur hela tiden, scott ultimate voltage :zpy

-Rosen- skrev:
2379930 inte om man betänker att mina kostade 1k och har sjukt dålig kvalité, jag måste fästa glaset varje gång innan jag tar på mig hjälmen och skiten bara trillar ur hela tiden, scott ultimate voltage :zpy

Har du reklamerat de? Kan ju va måndagsex...
Inom snöskoteråkning är det många som hyllar Scottbrillorna.

skoteridioten skrev:
2379736 Jag har testat mer eller mindre alla märken som finns, mängder av modeller..
Och det spelar egentligen ingen roll vilket märke du väljer, alla märken är i stort sett lika bra när du kollar inom samma prisklass.
Så hittar du ett par som du tycker om - köp :tummenupp

Personligen väljer jag dock integralhjälm varje dag framför crosskrukan, även fast jag har båda delarna.
Enda fördelarna jag ser med crosskruka är när det dammar på en crossbana.
På landsvägen med motarden blir det mest jobbigt med fartvinden etc.
En integralhjälm kan se minst lika cool ut som en crosskruka om det är det som man är ute efter... ;)

Låter bra! får se hur dom sitter och hur dom passar med hjälmen..

Tyckte att det kändes riktigt skönt när jag testa köra med crosshjälm.. fläktade skönt, samtidigt som det va säkert..

skoteridioten skrev:
2379976 Har du reklamerat de? Kan ju va måndagsex...
Inom snöskoteråkning är det många som hyllar Scottbrillorna.
har beställt ny hastighetsgivare så när den har kommit så fixar jag det också, någon som vet hur lång garantitiden är för goggles? jag har hört av andra att just de brillorna inte är bra.

-Rosen- skrev:
2380533 har beställt ny hastighetsgivare så när den har kommit så fixar jag det också, någon som vet hur lång garantitiden är för goggles? jag har hört av andra att just de brillorna inte är bra.

Borde väl va ett år ialla fall...

chukabowa skrev:
2379173 dyra. eller ja.. 800 e väll mycket :va

800!?? Ser ut som vanliga Alloy, kostar 559:- på www.xtremegoggles.se

Alloy PRO ligger på 749:- (674 för SH medlemmar).

Cervantes skrev:

Finns lite olika linser, två olika spegel (vanlig och blue spectra), smoke, persimmon, gul och ljusblå...

Last edited:
*/ ?>
Nyheter
MC-Mässan närmar sig!

På årets stora motorcykelmä...

Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

Back