Fox Blitz rideshorts - Storlekar?

Refur

snelaste
Gick med
12 Dec 2009
Hoj
Yamaha Grizzly 700 -08
Går i tankarna om att införskaffa ett par Fox Blitz. Har vanligtvis storlek 30-31 i jeans. Det borde innebära att storlek 32 vore rätt. Såg precis att mina boardshorts från Fox är i storlek 33 och dom sitter nästan för tight. Är iofs två år gamla och har utstått mängder av sol och saltvatten.
Såå. Tjöpa storlek 32 eller 34? 34 låter stoort.. :va

Det där med midjestorlek angiven i tum av en klädtillverkare är snarare en gissning än en exakt måttangivelse.

Jag har för det allra mesta 34" på jeans. På mina Sinisalo mc-byxor blev jag tvungen att ta 36", och de sitter ändå en aning tight i midjan. För ett tag sedan köpte jag ett par DC jeans i storlek 34" som skulle vara loosefit, de satt mycket tight ända nerifrån vaderna och hela vägen upp så lillsyrran som gillar Cheap Mondays och liknande fick överta de.Dessutom har jag några par 34" som jag inte kan använda utan bälte och som inte sitter allt för snyggt, trots att jag föredrar en lösare passform.

När man kollar vissa tillverkare eller butikers hemsidor på ungefär hur många centimeter som 34" ska motsvara på vissa byxor så kan det skilja på ca 10cm mellan olika tillverkare.

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park