Fotpinnemonterad fender eliminator för svenska regskyltar

bikestreet

Spänn fast dig!
Gick med
4 Sep 2005
Hoj
Scrambler Ducati + Aprilia Dorsoduro 1200
Hej

Funderar på att skaffa en sån här till min Suzuki GSX-R750 K7:

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/2006-2007-SUZUKI-GSXR-600-750-FENDER-ELIMINATOR_W0QQcmdZViewItemQQcategoryZ10066QQihZ019QQitemZ290193535397QQrdZ1QQsspagenameZWDVW

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/2006-2007-suzuki-gsxr-600-750-fender-eliminator-kit_W0QQcmdZViewItemQQcategoryZ35580QQihZ021QQitemZ310010915360QQrdZ1QQsspagenameZWDVW

Vad jag förstått så skruvar man loss fotpinnarna, sätter skylthållaren i samma fästen, och skruvar sen på fotpinnarna igen ovanpå. Men frågan är, får våra stora svenska regskyltar plats där? Nån som försökt?

Sen finns ju den här varianten:

http://estore.websitepros.com/873942/-strse-90/SS-LED-FENDER-ELIMINATOR/Detail.bok

Den verkar monteras på nåt annat sätt, men har inte lyckats lista ut hur. Nån som vet?

De flesta skruvar nog bara fast plåten där, eller använder schyssta fästkuddar. Utan att beställa en dyr metallbit som inte syns.

Jag har måttat lite mellan fotpinnarna bak (när jag hade dom monterade) med en svensk nr skylt. Skylten är något för bred iaf på min R1000K7. Men det kan man ju lätt råda bot på genom att kapa bort dom millimetrarna det handlar om.

Chronic,

Japp, men då är den olaglig. Fördelen med produkterna jag är intresserad av är att de är vinklade så att de syns ordentligt bakifrån, plus att det medföljer en LED som belyser skylten.

Back to topic...

vad är det för mått mellan skylten å huggern? tycker det ser ut som att bakhjulet kommer slå i vid hårdkörning:va

Chronic,

Japp, men då är den olaglig. Fördelen med produkterna jag är intresserad av är att de är vinklade så att de syns ordentligt bakifrån, plus att det medföljer en LED som belyser skylten.

Back to topic...

Du lär inte bli speciellt populär med skylten på det stället oavsett vilket fäste du använder eller om den e vinklad lite mer åt ett håller eller annat.

Polisen har oftast åsikter om den sitter inne i skärmen framför hjulet.

Chronic,

Back to topic...

Men den är nog inte laglig ändå.

Har för mig att det räcker att den är väl synlig och belyst.

Men åter till ämnet... nån som vet?

Här sätter vi nytt rekord i relevanta svar.

Glöm att jag skrev nåt...

Nej men seriöst - denna skylthållare ger lika hög risk att du får 1500 i böter som jag som har en mer ordinär skylthållare med en mellanstor miniskylt. Våra fordon är helfordonsgodkända, inget polisen förstår sig på men de vet typ ungefär hur skylten ska sitta, bakom bakhjulets nav väl synligt baifrån med belysning och den dumma reflexen.

Så vill du ändå ha en skylt som syns men snygga till det och använda originalskylten samt halvera risken att bli stannad och tjafs så kolla på Bröderna Nilssons efter Watermoto - tror jag att de heter. Bästa helt lagliga grejerna.

Last edited:
Så vill du ändå ha en skylt som syns men snygga till det och använda originalskylten samt halvera risken att bli stannad och tjafs så kolla på Bröderna Nilssons efter Watermoto - tror jag att de heter. Bästa helt lagliga grejerna.

Kostade mig inte mer än en tia :tummenupp

Last edited:
Ähh va lite outlööww å banka in skylten i hjulhuset ba. du får samma böter som med poserfästet men detta är gratis + att du får streetcred för din badass machobusåkarattityd

Men det är inte en sån jag vill ha :-)

Men jag plockar hem skylthållaren så får vi se om den får plats. Om inte annat så får jag väl fila ner skylten lite, som Lobo föreslog.

Men kom ihåg att polisen i stan är kinkiga som fan om du placerar skylten fel! Jag vet, flera gånger om :huvet
Bakom hjulaxeln, väl synlig vinkel. Belysning & reflex.

Grattis till en fin hoj btw! Ser gärna framemot att få jämföra 750/1000 :) Då menar jag inte mot varandra eller liknande. :)

Men kom ihåg att polisen i stan är kinkiga som fan om du placerar skylten fel! Jag vet, flera gånger om :huvet
Bakom hjulaxeln, väl synlig vinkel. Belysning & reflex.

Grattis till en fin hoj btw! Ser gärna framemot att få jämföra 750/1000 :) Då menar jag inte mot varandra eller liknande. :)

Tack, ja det får vi göra.

Men angående skylten så tror jag att alla kriterierna uppfylls. Den är belyst, väl synlig och har reflex. Och bakom hjulaxeln tror jag också att den hamnar. Fotpinnarna sitter väl ungefär direkt ovanför hjulaxeln.

Edit: vid närmare granskning så sitter de iofs framför bakhjulsnavet. Men jag tror ändå jag chansar på det.

Last edited:
Nyheter
Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...