fotpinnar i SB?

Det är väl bara i 600 STD som man inte får byta. Där får man inte byta någonting alls, förutom oljan i framgaffeln.

2.4.6.8 Foot Rest/Foot Controls

Foot rest/foot controls may be relocated.

Foot rest/foot controls must be mounted in front of rear axle.

Foot rests may be rigidly mounted or a folding type which must incorporate a device to return them to the normal position.

The end of the foot rest must have at least an 8mm solid spherical radius. (see diagram A & C).

Non folding steel footrests must have an end (plug) which is permanently fixed, made of plastic, Teflon® or equivalent type of material (min. radius of 8mm).

Kom in i matchen pojkar! Xeno snackar med största sannolikhet om superstock dvs 1000cc och då är inte svaret lika självklart längre då det är sprunget ur ett standard-reglemente. Inte heller är det detsamma som FIM's vilket i allra högsta grad blev aktualiserat efter Falken där ett kryphål skapade en "speciell" prisutdelning.

Den här frågan tycker jag att du bör skicka direkt till Lodnert för att även få veta om det kan bli regeländringar inför nästa år.

Det lättaste är alltid (tyvärr, då han redan är fullbelagd) att prata med Lodnert direkt.
MEN, som Chrille skriver så gäller STD-reglementet för "stockcyklarna". Mao får man inte ha vilka fotpinnar som helst i NSB.

Om man väljer att köra en fyrcylindrig 1000cc hoj i NSB så sträcker sig reglerna för trimning till luftfilter, databox (dock ej tändningsändringar), tunnare topplockspackning och avgassystem. På chassi-sidan tillåts man byta stötdämpare, inre gaffeldelar, bromsslangar, fotpinnar, styrhalvor och styrdämpare. Val av däck samt drevning är fritt.
Detta gällde under 2003 och skall enligt utsago inte ändras!

Petter

R2 skrev:
Om man väljer att köra en fyrcylindrig 1000cc hoj i NSB så sträcker sig reglerna för trimning till luftfilter, databox (dock ej tändningsändringar), tunnare topplockspackning och avgassystem. På chassi-sidan tillåts man byta stötdämpare, inre gaffeldelar, bromsslangar, fotpinnar, styrhalvor och styrdämpare. Val av däck samt drevning är fritt.
Detta gällde under 2003 och skall enligt utsago inte ändras!

Petter

Sådärja, ett redigt svar :tummenupp

Vad blir det nästa år förresten Petter?

/B

svaret fanns redan på roadracing.se, av mig där oxå.

nästa år? NSB igen tror jag, på en ny hoj, alternativt 600std,, hänger på pengar.
tjockt med deg= NSB

Kör STD!!!!! Ju fler desto roligare.
Alltid roligt att skvätta grus i ögonen på storhojarna dessutom ;)

Svaret finns som jag förstår i SR under punkt 3.6 Särskilda bestämmelser superstock.

Modifieringar tas upp under punkt 3.6.5.2, där listas allt som är tillåtet att modda. Det som inte finns under den punkten är inte tillåtet.

Då det inte står något om att man får modifiera fotpinnar där så förutsätter jag att det är verboten.

superstock och NSB är inte samma sak, men jag är faktiskt bara 98% på detta...

R2 skrev:
superstock och NSB är inte samma sak, men jag är faktiskt bara 98% på detta...

Som jag har fattat det får man köra antingen efter superbikereglementet eller efter superstockreglementet i NSB.

Nyheter
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025