Fotpinnar från Métisse - kvalitet?

abstruse

Trek Domane
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tidaholm
Hoj
Exhojar: ZXR750 '91, ZX-9R '99, ZX-6R '01
Någon som har erfarenhet av dessa? Jag behöver info före kl 16.00 idag.

k_zx6_re.jpg


k_zx6_li.jpg
 
De ser lite smågay ut med alla krökta linjer. Borde ju rimligen vara mindre styvt och tyngre på det där viset. Men hey, det är fotpinnar! Hur dåliga kan såna vara?
 
Köp orginal-länkage på skroten
Ge mig tre-fyra mått och en dag eller två i höst.
Gå till den lokale bysmeden med ritningar på fotpinneplattor och fotpinnar.

Vips så har du fotpinnar till en bråkdel av de tusenlappar en kitsats brukar kosta PLUS att de går att laga.
Kitsatsen blir bara ett vackert lik vid första vurpan och sen då? Eller ska du behålla dina lägre orginalare i reserv?

Personligen hade jag hellre använt brickor för att flytta orginalgrejerna då....
 
Krökta linjer brukar ge ökad vridstyvhet.
Sen om de är bra eller inte har jag ingen aning om, det ser ut att ha lagts lite tid på design av dem iaf..
 
Eller skaffa lite 10 mm aluminium och en kompis som kan CAD, gör en ritning på plattorna och jogga ner till byns vattenskärare så fixar han det till ett bra pris. Då kan du ju göra 10 par på en gång, aldrig fel!
Så här blev de jag gjorde till RD350'n:
http://www.algonet.se/~torkel_b/forsale/forsale/jvn056.htm
Fast visst ser Metissegrejorna fina ut, känner på mig att de inte är direkt gratis bara...
 
Goodstuff skrev:
Métisse är bra kvalité men jag undrar hur du ska kunna montera dem själv. :crash

Vadå montera? Jag ska ha dem i bokhyllan så klart! :4skrika ...intill ett par kraschpuckar som känner sig ensamma.
 
Torkel skrev:
Eller skaffa lite 10 mm aluminium och en kompis som kan CAD, gör en ritning på plattorna och jogga ner till byns vattenskärare så fixar han det till ett bra pris. Då kan du ju göra 10 par på en gång, aldrig fel!
Så här blev de jag gjorde till RD350'n:
http://www.algonet.se/~torkel_b/forsale/forsale/jvn056.htm
Fast visst ser Metissegrejorna fina ut, känner på mig att de inte är direkt gratis bara...

Torkel, suveränt tips eftersom det är samma som mitt.
Jag är i sammanhanget mannen som kan CAD :crash
 
Någon som har gjort detta till R6:an???

Vad är bäst till plattan... fasta eller vikbara fotpinnar?
 
abstruse skrev:
Vadå montera? Jag ska ha dem i bokhyllan så klart! :4skrika ...intill ett par kraschpuckar som känner sig ensamma.

Jag borde snart få tillbaka de där stackars puckarna. Det är ju fan taskigt att inte använda dem. När du lackar om så får du väl åtminstone sätta dit dem i förebyggande syfte med tanke på resultatet på första träningen. ;)

Fixx skrev:
Någon som har gjort detta till R6:an???

Vad är bäst till plattan... fasta eller vikbara fotpinnar?

Om du menar göra plattor som flyttar orginalpinnarna bakåt så finns det en del sådant i England och det kan ju inte vara svårt att göra själv heller. Angående fasta eller vikbara pinnar så rekomenderas fasta för racing. Upplevde själv hur okul det är när en av mina vikbara pinnar snurrade sig när jag hade tryck på foten för att byta riktning höger/vänster på Knudan (höger vänster högfartskombinationen efter start/mål). Helt plötsligt veks ig pinnen neråt då man hade foten på den. Inte så jävla kul.
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top