Fotoserver/galleri - betalserver?

• Thread starter Thread starter MikkE
  • Start date Start date

MikkE

Guest
Tjenare.
(Har även skrivit samma sak i Datorcentralen, men det är fler som kollar här)
Då man har börjat fota som sjutton och det är många som vill ha bilder av mig så vill jag göra det enklare för mig att visa ALLA mina bilder i ett enkelt fotogalleri där man kan ladda upp bilder via FTP eller liknande. Om det finns olika roliga funktioner som att fixa olika album och så gör det inte saken sämre.
Är det då någon som vet något 'företag' som har denna 'fotogallerifunktion' där man kan göra just detta?

Om man kan fixa en server (vilket kommer ta as lång tid), vad för bra program kan man köra då.

/Micke med massa tusen bilder.

MikkE skrev:
Tjenare.
(Har även skrivit samma sak i Datorcentralen, men det är fler som kollar här)
Då man har börjat fota som sjutton och det är många som vill ha bilder av mig så vill jag göra det enklare för mig att visa ALLA mina bilder i ett enkelt fotogalleri där man kan ladda upp bilder via FTP eller liknande. Om det finns olika roliga funktioner som att fixa olika album och så gör det inte saken sämre.
Är det då någon som vet något 'företag' som har denna 'fotogallerifunktion' där man kan göra just detta?

Om man kan fixa en server (vilket kommer ta as lång tid), vad för bra program kan man köra då.

/Micke med massa tusen bilder.

Ta inte så jävla många, och ge bort dom gratis istället.. ;)
Skämt o sido..

Antingen smörar du för nån med serverplats eller gör en deal, har dom en dedicerad server så kan dom antagligen koda oxå.. ett webbgalleri är inte jättesvårt att mecka ihop, jag byggde mitt själv i php och mysql (notepad rules)..

Mvh Karl

Last edited:
T.ex. så kan IrfanView skapa thumbnail gallerier automatiskt. Kolla på t.ex. surftown.se så får du en uppfattning om vilka lösningar som finns och vad dessa kostar. Kanske inte riktigt den typ av lösning du efterfrågade men det kanske kan ge nya ideer.

Hur snart "behöver" du en sådan grej?
Jag jobbar på ett galleri som folk kan få köpa in sig på... planerar att lansera det när jag får min nya 100/100-lina.. ca 2 veckor.

erik skrev:
T.ex. så kan IrfanView skapa thumbnail gallerier automatiskt. Kolla på t.ex. surftown.se så får du en uppfattning om vilka lösningar som finns och vad dessa kostar. Kanske inte riktigt den typ av lösning du efterfrågade men det kanske kan ge nya ideer.
De verkar mkt bra!
Kommer nog beställa. Måste bara kolla upp möjligheterna med att ha fotogalleri med små thumbnails osv.

MikkE skrev:
De verkar mkt bra!
Kommer nog beställa. Måste bara kolla upp möjligheterna med att ha fotogalleri med små thumbnails osv.

mikke, pma så sätter jag upp en åt dig, hur mycket space behöver du?

Har också funderat på nått sånt. Dvs ställe där man kan ladda upp bilderna, gärna hyfsat snabbt ställe, kunna ha ett gäng med bilder och som folk kan kika i album osv utan att det egentligen kostar något och slippa massa pop-upper (hur nu det skall gå till) och lika så utan att ha en proffessor degree i HTML :rolleyes:

kan du ju passa på att regga en .com domän för 35kr hos loopia som du kan peka till ditt nya galleri

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back