Fotograferad av kameraskåp under bilkörning...

Fakkverk

Nu med mustasch!
Gick med
3 Nov 2003
Hoj
Cagiva Freccia c12R -90
Hej Allesammans!

Körde lite för fort med bilen på de vackra vägarna kring Malmköping igår,
vet att vi har några poliser på forumet. Mina frågor:

Kan man överklaga, eller är dessa kameraskåp bevisande?

Hur länge blir man av med lappen när man överskridit hastighetsbegränsningen med 50 km/h på 90-väg?
(Gles trafik, bra väderomständigheter).

Måste polisen kunna identifiera föraren för att domen ska bli fällande?

Vad händer om jag hävdar att en spekulant på bilen körde?
(Jag behöver ju inte veta särskilt mycket om denna person).

Jag har ett jobb som kräver körkort, vilka omständigheter kan förmildra straffet, vilka är bäst att "trycka " på?

Svar som: "Stå ditt kast", "skyll dig själv" mfl. undanbedes.

Tack på förhand!

Mvh. Johan
(som om en månad börjar ett nytt jobb som innebär ca: 15 mils körning per dag...)

Är du helt säker på att du blev fotad?
Jag körde oxå tokfort förbi massa kameror förra året, men klarade mig. Det är ju inte alltid det e kameror i lådorna...

Var det du som körde ?

Du har ingen skyldighet att ange någon annan. Är det inte du på fotot så klarar du dig !

man brukar ju få fotot hemskickat till sig.

Därefter kan du ju sen avgöra om skall "överklaga"
är bilden bra, kan man identifiera föraren???!!??? om ja: -betala!
om nej: hävda att det inte är du!

<---- kör med en sån här mask så slipper du betala sen :banana
Den masken åkte på när vi tog en tripp till norrland förra året och består av eltejp MCD servetter och ett par upphittade solbrickor :fakta Det har fortfarande inte kommit någon böteslapp så jag antar att det funkar :lol

Ang hur länge du blir av med kk om du åker dit är riktigt olika, jag fick 4 månader för 54 km för fort på 90 väg som dom senare ändrade till 3 månader då jag behöver körkort i tjänsten (budbilschaffis) hade intyg på det med. Böterna vart 2000 kr.

är det inte bara typ 5% av alla kameraskåp som innehåller kameror? dom är väl ganska dyra, kamerorna?

jag har iafall åkt förbi ett antal såna utan att det hänt något.

Fäll ned solskyddet när du drar förbi skåpen, det borde räcka med din längd :tungan

Men det är väl bara att hoppas på att det inte blev nån bild, brukar ju bara sitta en kamera på en sträcka med skåp. Hade du tur så satt den åt andra hållet, för du drog väl inte förbi alla skåp åt bägge hållen :näsblod

BTW, blixtrar skåpen även på dagtid?

kan dom verkligen ta körkortet om du är tagen med ett kameraskåp? jag har hört att det bara är böter som utdelas?

Man kan ha annat flax också. Läste i tidningen härom veckan att polisen i Kalmar har svårt att hinna med att administrera utskicken till de fortkörare som registrerats i skåpen några mil söder om stan. Har för mig att de skrev att om brevet inte har hunnit gå ut inom två veckor så brukar polisen släppa det. Så se till att alla polarna åker dit och kör för fort så det blir mycket administration :rolleyes:

Jag har aldrig saktat in för ett kameraskåp, däremot har jag solskyddet nere! Det står ett skåp till jobbet och ett hem igen, men dom har aldig blixtrat. Antingen är det för att det inte är någon kamera i, den redan är full eller bixtrar dom inte på dagen. Jag vet inte, men jag har inte fått något brev hem!

Det sägs att man tydligt skall se om det blixtrar även på dagen, men som sagt, jag är inte säker.

Sitt du lungt i båten och vänta, om det inte blixtrade kan du nog(?) vara helt lugn annars får du väll ta och förhala det under sommaran iaf, så att dom kniper kortert för i vinter.¨

Lycka till

Tack för svaren grabbar, ringde trafikpolisen i södermanlands län och frågade om kamerorna var aktiva.

Polisen:

-Var det igår sa du?

-Ja

-Då var dem inte laddade, du kan vara lugn.

-Tackar!

Kan man dra slutsatsen att kameraskåp är lediga under helgdagar? :D

Det är verkligen hemskt med ovissheten. Mentalt hade jag ställt in mig på att bli av med lappen.
Firade det lyckosamma beskedet med att rasta en
Buell på småvägarna kring Uppsala.
Ingen Ducce, men kul var det!

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 &#8211; ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...