Fotografer på slingerbulten

Silverfisken 1

Ny medlem
Gick med
22 Jun 2023
Hoj
2017 Triumph Street Triple RS
Förra veckan var polisen på plats vid slingerbulten med fartkameror, helikopter och polismotorcyklar. Många åkte fast, bland annat några som körde om mig strax innan kontrollen :jisses
Igår (21/6) blev jag fotad av en sus fotograf som stod intill vägen vid korsningen till Pålamalmsvägen, han fotade alla motorcyklister med en systemkamera.
Är det polisen som försöker få ordning på slingerbulten? De har låtit bli att närvara de senaste åren, kanske har de tagit ett nytt initiativ?

Kan ju ha vart en hobbyfotograf, men han såg ut som en typisk polis iklädd ljusblå skjorta, instoppad i mörkblå byxor.?‍♂️

Vad tror ni?
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Dom kör väl någon drive med jämna mellanrum. Tex när det var stuntkvällar i Bromma så stoppade dom alla som var på väg dit, för att skrämma bort alla som ville busa legalt på inhägnat område.
 

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Dom kör väl någon drive med jämna mellanrum. Tex när det var stuntkvällar i Bromma så stoppade dom alla som var på väg dit, för att skrämma bort alla som ville busa legalt på inhägnat område.
Var det inte på väg ut från Barkarby det skedde?

Så länge sedan. Innan var och en hade GoPro, innan var och en lade upp ett filtrerat jag på TikTok/Instagram/Facebook, innan jag hunnit bli gammal. Den tiden då man besökte sporthoj i syfte att se om man fastnat på bild i fotokurvan. Undrar om det fortfarande förekommer posörskrap inför fotografering där? Undrar om någon fortfarande målar rödvita curbs i kurvan? Undrar om vi någonsin mer får uppleva radfyrans ylande storhetstid? Undrar om jag ser alldeles för nostalgiskt på dåtiden? Undrar om jag likt en gammal gubbe som nu letar nsr125 anno 80-tal kommer leta cbr600rr 07-09 snart?

Hade det inte varit för enskilda polisers initiativ att kunna köra trålen där och då tror jag att samverkansgruppen lyckats bättre längre tid än den gjorde. Mitt eget bultenbombande var i sin linda och jag hann inte besöka stunt och streetkvällarna som de kallades innan de lades ner.

I samma veva tror jag att det var SMC började med sporthojskurser på Gelleråsen.

Oj vad jag svamlar och gör korta historier långa. ?
 
Last edited:

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Var det inte på väg ut från Barkarby det skedde?
Det är mycket möjligt att dom stod där också, men jag blev stoppad på väg in till Bromma. Varenda trafikpolis i mellansverige var ju där, men det känns ju samtidigt skönt när dom kraftsamlar mot den tyngsta brottslighet vi har i samhället, miniblinkers och bullriga pipor.

Det fanns ju mer community på den tiden, för 15 år sen eller så, vi hängde i fotokurvan, Roller och DTM filmade bombarrepor och folk körde massor med hoj. Nu verkar alla hänga på nätet för att titta på andra som kör istället :huvet
 

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Det är mycket möjligt att dom stod där också, men jag blev stoppad på väg in till Bromma. Varenda trafikpolis i mellansverige var ju där, men det känns ju samtidigt skönt när dom kraftsamlar mot den tyngsta brottslighet vi har i samhället, miniblinkers och bullriga pipor.

Det fanns ju mer community på den tiden, för 15 år sen eller så, vi hängde i fotokurvan, Roller och DTM filmade bombarrepor och folk körde massor med hoj. Nu verkar alla hänga på nätet för att titta på andra som kör istället :huvet
Ser samma trend inom föreningsliv och ideellt arbete. Tyvärr drastiskt minskande.

Men slut OT nu.

Det var längesedan jag såg en polis i Kling och Klang- uniform annat än i formella/ceremoniella sammanhang. Numera är de ju solitt mörkblå och i trafiktjänst stående vid väg oftast kompletterade med varselväst.
 

Björn F

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Oct 2006
Ort
Stockholm
Hoj
-
Förra veckan var polisen på plats vid slingerbulten med fartkameror, helikopter och polismotorcyklar. Många åkte fast, bland annat några som körde om mig strax innan kontrollen :jisses
Igår (21/6) blev jag fotad av en sus fotograf som stod intill vägen vid korsningen till Pålamalmsvägen, han fotade alla motorcyklister med en systemkamera.
Är det polisen som försöker få ordning på slingerbulten? De har låtit bli att närvara de senaste åren, kanske har de tagit ett nytt initiativ?

Kan ju ha vart en hobbyfotograf, men han såg ut som en typisk polis iklädd ljusblå skjorta, instoppad i mörkblå byxor.

Vad tror ni?

Har du fejsbook? Är du med i gruppen Bultens vänner? Gå med annars. Där publiceras bilderna.
Hasse Björk la upp ett gäng 21/6. Kolla om du är med där. Det kanske var mest från fotokurvan.
Bultenfotograferna fotar sällan nummerplåtar.
Fotade snubben i pålamalmskorset bakifrån också?
 

RN

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Aug 2015
Ort
Stockholm
Hoj
Honda VFR 800 2006
Angående polisinsatser på bulten så kan jag ha viss förståelse för det. Jag undrar hur många helikopterlyft det är årligen på den vägen pga att folk kraschar. 10? 20? Kostnaden för de överstiger garanterat alla böter de kan dela ut. Vet inte om det var förra eller förrförra året det var minst ett lyft i veckan maj-sep typ.
 
Nyheter
Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Top