Fotofraftips.. Ny(?) sida för att sälja/köpa bilder..

Jonasson

viam inveniam aut faciam
Gick med
8 Nov 2003
Hoj
625SC Offroad/Motard
Har snubblat över en sida som man kan få betalt för sina bilder på samt köpa bilder av andra users.. Jag har reggat mig och redan fått intresseanmälan på en bild :) Ta en titt här. Kanske kan det vara något för er som befinner er här oxå?

Låter helt okej :) Himmla snygga bilder på den sidan också .. Inte bara hojar :)
Bra initiativ helt klart ... Så ska det vara ...

Men när man läser lite på "Terms of use for seller" så blir jag nog lite tveksam på ett par saker...
Dels så ger man dom all rätt att använda dina uppgifter som de känner för... hmm.. Visst, många sajter som man reggare sig på har det så, men man ska ju känna till det ivf innan mailboxen kan blir nersölad med både ditt och datt .. :)

Sen ska de ha upp till 50% på det du säljer via deras sida ... Okej väl med en viss avgift, de förmedlar ju ändå köpet. Men kryddan på detta som jag tycker verkar skum är att du få inte lägga upp samma bild på din egen sida och sälja den till andra efter det ... Jag kan ju tycka att det är ju du som tagit bilden och då har du väl rätt att sälja den som du vill... Är jag ute på fel spår eller? Rätta mig gärna isf :) Är ingen guru på avtal men jag blev lite fundersam .. ;)

Det finns säkert de här på SH som kan allt om detta .. Någon som vill kommentera detta kanske? Det kan vara bra att veta om inte annat ..

Nyheter
Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Australiskt stjärnskott klart för GGN 2026

20-årige australiensaren Wi...

Alltid redo för regn

Håll dig torr på hojen – ny...

Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours

Pressrelease från Bridgesto...

Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Back