Fotbollshuliganer - Söderstadion

Låt klubbarna själva betala för polisbevakningen. Kan dom inte garantera publiksäkerheten så får dom väl köra utan publik tills dom löst problemet. Vart är problemet??

debatterna är igång för fullt i TVn och jag bläddrade för en liten stund sen förbi en sån där en av dem resonerade alldeles rätt. Jag kan i princip citera det så gott jag kommer ihåg det.

Mer rättigheter till poliser och varför inte också väktare över lag.
Se till att huliganer som förstör för över tio tusen andra på stadion ska fan inte ha sisådär 6 månaders avstängning utan ut med skiten för alltid så lär nog bråket minska för väldigt många som börjar fatta att det kanske inte är värt att ställa till det.

Aleksander skrev:
2418397 Jo men det var för 3 år sedan. :va

Senast när IFK-AIK spelade så skickade någon i IFK-klacken in en bengalisk eld på en IFK-spelare :tummenupp :dummer

prulle skrev:
2418770 De fan gött. Så får dom straffavdrag. Iof tråkigt att vinna så men hvudsaken är att A.I.K. vinner..

:yoparty

Last edited:
juha01 skrev:
2419076 Låt klubbarna själva betala för polisbevakningen. Kan dom inte garantera publiksäkerheten så får dom väl köra utan publik tills dom löst problemet. Vart är problemet??

Ja, jag fattar inte det heller. Är alla helt blåsta som jobbar med det här problemet? Det är ju strul varje jävla år vid alla derbyn.
Jag som aldrig sett en match kunde inte bry mig mindre om de slogs med varandra på planen/läktaren/utanför arenan. Men när det ska kosta skattepengar och drabba "vanligt" folk.
Vad gör snuten? Står och tittar på när ett hundratal babianer beter sig som treåringar över en hel läktare?

Jag vill se vattenkanoner, ridande polis med nån form av skjutvapen på läktaren och ett par massarresteringar.

Vissa saker ska förbjudas på stört när det blir lite knivigt, men fotboll verkar dom få fortsätta spela. Märkligt hur det kan vara :tummenupp

Olsson skrev:
2420174 Vissa saker ska förbjudas på stört när det blir lite knivigt, men fotboll verkar dom få fortsätta spela. Märkligt hur det kan vara :tummenupp

Och man kan i stort slå ihjäl varandra utan påföljder, du kan puckla på någon riktigt ordentligt inne på plan och gå fri därifrån sen, men skulle du göra det på gatan så skulle du nog få skaka galler..

Hahahha låt klubbarna själva betala för polis folket.. nej nej du.. det har de inte råd med..

När harley klubben skulle ha träff i ljugbyhead så fick de betala för polisen där. över 1 mille kostade det. och de kunde inte välja bort det.

nej fan lägg ner forbolls skiten. lägg crossbana på forbollas planen.

Kungen skrev:
2420380 Hahahha låt klubbarna själva betala för polis folket.. nej nej du.. det har de inte råd med..

Nej det har dom inte. Men då är det väl dags att börja se sig om vilka man vill ha in på arenan?! Problem solved.

idrott förbrödrar..:näsblod ...:rolleyes:

Vatten kanoner, förresten, befintliga bevattningsanläggningen laddas med grispiss, vid kravaller, spraya på ordentligt på de som slås å förstör....

Identifiering blir enkel, "jag var inte där" blir svår att förklara bort......

Det är sant. sätt upp biljet priserna så de kostar typ 100.000 att komma in då har inte de arbetslösa hulliganjävlarna råd att komma in.

fan va arg är jag är på den skiten

i Hbg snackar de om att ring knutstorp är så dyrt för sammhället och inte milövänligt.
VA FAN är det när BÖG IF spelar
då ligger det en polishelikopter över stan i typ 3-4 timmar o hur miljövänligt är det?
samt de drar hit flera polisbilar än hela STCC har till start. o inte snack om kostnaden för alla poliser som kommer.
Nej Fy fan säger jag..

Sorry folkens men jag är arg på hulliganerna

Fotboll är ju underbart kul att kolla på. Vore jag inte född med under noll i bollsinne skulle jag spela oxå.
Men, vad beträffar huliganer, så är det ett pack som jag HATAR!!!
Jag personligen tycker att dom ska fångas in och sen användas som underhållning i pausen. Kasta in dom på plan och låt dom slåss. Tyvärr slåss dom oftast sämre än kärringar, men om man innan dom släpps in täcker planen med plast kan ju varje person i publiken få varsin karta ägg som man kan få kasta på dom.
Eller nåt. Det vore iaf skönt att få avreagera sig på dom lite.:mad:

Missvims skrev:
2421716 Fotboll är ju underbart kul att kolla på. Vore jag inte född med under noll i bollsinne skulle jag spela oxå.
Men, vad beträffar huliganer, så är det ett pack som jag HATAR!!!
Jag personligen tycker att dom ska fångas in och sen användas som underhållning i pausen. Kasta in dom på plan och låt dom slåss. Tyvärr slåss dom oftast sämre än kärringar, men om man innan dom släpps in täcker planen med plast kan ju varje person i publiken få varsin karta ägg som man kan få kasta på dom.
Eller nåt. Det vore iaf skönt att få avreagera sig på dom lite.:mad:

Jamen varför inte låta dessa "klubbar" likt gladiatorspel, få göra upp på planen en halvtimme innan den egentliga matchen.. i halvtid kan väl de som lappats ihop få en returomgång. Dels får ju dessa utlopp för de inneboende bokstavskombinationsrelaterade problemen, dels få sin uppmärksamhet i media.

Men de är för fega antagligen för att ställa upp på sådant......

korvgubbe skrev:

ursäkta då, men jag tycker att det är en bra ide,...såg faktiskt inte att du redan postade liknande,var för upprörd för att hinna läsa alla inlägg.

Då är vi två som gillar iden med gladiator spel. Vi kan hålla på varsitt lag, så blir det mer spännande....jag kan hålla på dom som kommer in från vänster..

Gabor skrev:
2423416 Vi kan hålla på varsitt lag, så blir det mer spännande....

Men å andra sidan..
Vad händer om det uppstår slagsmål på läktarna mellan fans som håller på olika fans som slåss på plan? :tungan

korvgubbe skrev:
2423422 Men å andra sidan..
Vad händer om det uppstår slagsmål på läktarna mellan fans som håller på olika fans som slåss på plan? :tungan

Ner med oss, flåt, dom åxå....:näsblod

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...