Fotbollshuliganer - Söderstadion

RRbjorn

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawasaki ZX6R-08 (race), Yamaha YZ450F-07 cross
Vilka jävla pack! Fy fan va lack jag skulle bli som spelare i Hammarby... Redan ligga under med 3-0 och inte få en chans att kvittera!

http://www.aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,878740,00.html

Svenska polisen är för snäll... In med brandbilar och spruta på de jävlarna!

Våldtäcksmän = Polisen har min tillåtelse att spöa dem hårt!
Huliganer = Polisen kan spöa dem lite lätt (tårgas, vattenkanon, gummikulor)

Polisens närvaro kanske provocerade? :hihi Så brukar det heta när AFA röjt i alla fall.

Aleksander skrev:
2418352 Stockholmare... :kocko

Japp!
Sånt händer aldrig i Göteborg! :tummenupp

:rolleyes:

"Tolv män i 20-årsåldern, tre helsingborgare, resten IFK:are, omhändertogs av polisens specialkommendering efter bara några minuters bråk."
....
"Det är inte första gången det är bråk mellan supportrar från IFK och HIF. I somras omhändertogs ett dussin huliganer från båda sidor efter ett bråk i Helsingborg."

http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=113&a=126304

korvgubbe skrev:
2418360 Japp!
Sånt händer aldrig i Göteborg! :tummenupp

:rolleyes:

"Tolv män i 20-årsåldern, tre helsingborgare, resten IFK:are, omhändertogs av polisens specialkommendering efter bara några minuters bråk."
....
"Det är inte första gången det är bråk mellan supportrar från IFK och HIF. I somras omhändertogs ett dussin huliganer från båda sidor efter ett bråk i Helsingborg."

http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=113&a=126304

Jag menade stockholmare i allmänhet.

och förresten, länken du postade är från 2003-05-12

Aleksander skrev:
2418397 Jo men det var för 3 år sedan. :va

Så det innebär att Göteborgarna helt upphört med att vara kocko sedan 2003 och att det i dagsläget bara är Sthlmare som är kocko? :va

korvgubbe skrev:
2418416 Så det innebär att Göteborgarna helt upphört med att vara kocko sedan 2003 och att det i dagsläget bara är Sthlmare som är kocko? :va

Nej, du har själklart rätt. Göteborgare är också felvallade. ....
Stockholmsjävlar, gammalt folk, kärringar över 40, lappjävlar, hottentotter, finnjävlar, folk som ligger på lasarett, raggare, zigenare, mopedister – ...Det är bara att bunta ihop dom o slå ihjäl dom.

Last edited:
korvgubbe skrev:
2418416 Så det innebär att Göteborgarna helt upphört med att vara kocko sedan 2003 och att det i dagsläget bara är Sthlmare som är kocko? :va

:rofl :rofl :rofl Det tror jag på!!:D

För att vara allvarlig så är det förjävligt att det finns såna dumma idioter till folk.. alltså huliganer, inte stockholmare ;) Förstöra för andra på det där sättet..så ska man inte göra! :mattias

Chrille skrev:
2418463 Nej, du har själklart rätt. Göteborgare är också felvallade. ....
Stockholmsjävlar, gammalt folk, kärringar över 40, lappjävlar, hottentotter, finnjävlar, folk som ligger på lasarett, raggare, zigenare, mopedister – ...Det är bara att bunta ihop dom o slå ihjäl dom.

Uj jeflans vad du editerade och la till folk men självklart har jag rätt... Bunt ihop å slå ihjäl! :mad:

Tycker vi borde införa lite moderna gladiatorspel. Inför varje fotbollsmatch låter man helt sonika firmorna ryka samman, på plan, som uppvärmning för publiken. 20pers ur varje klack, utan tillhyggen, inga stålhättebeklädda skor och sen lite gött partyvåld på gräsmattan. Självklart ska man ha chans att spela på oddset och speakern skall kommentera allt. :tummenupp

korvgubbe skrev:
2418471 Uj jeflans vad du editerade och la till folk men självklart har jag rätt... Bunt ihop å slå ihjäl! :mad:
.....

Editerade för att göra mitt inlägg roligt för di riktigt gamle... mitt första försök fritt ur minnet var alltför långt utanför målet.

Allvarligt talat så skulle ju allt det här lösas med kameror på klacken och obarmhärtig bannlysning av bråkmakare.

Chrille skrev:
2418483
Allvarligt talat så skulle ju allt det här lösas med kameror på klacken och obarmhärtig bannlysning av bråkmakare.

Kameror, poängavdrag, tomma läktare och livstids bannlysning för bråkmakarna. :tummenupp

Det var ett jävla liv utanför mig igår kväll. Kikade ut genom fönstret och där stod det fyra(!) stycken pikébussar plus en helikopter som surrade ovanför. Det var bara att lägga ner filmkvällen. Jävla :tomten ar :)

Tycker mest det är trist för dom som sliter i "FOTBOLLSLAGET" , dom har ju knappast bett om de här samt att klubben får en massa replisalier..

De fan gött. Så får dom straff avdrag. Iof tråkigt att vinna så men hvudsaken är att A.I.K. vinner..

ni e alla kocko :tungan
allt under gävle e skumt :arsele

Har precis läst alla artiklar om huliganvåldet.
Kan inte säga att man är mer besviken på Hammarbysupportrar även om man är helhjärtad Djurgårdare.
Hammarby tycker jag har ett gott och ändå trevligt rykte som supportrar. Men sedan när ett pack idioter ska förstöra en match för främst DIF och HIF, men sedan för alla se som köpt biljetter och TV-tittare. Allt skadar ju bara klubbarna som får böta miljoner som kunde gått till andra nyttiga saker.

Kan inte polis använda sig av gummikulor och vatten i högtryck från brandbil eller liknande?

Synd iaf att HIF inte fått chansen att kanske få kvitera eller årminstone göra mål.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman