Harmon Rabb
Gudomlig sporthojare
Såg ett stort polisuppbåd när jag körde genom stan för att möta upp min flickvän en halvtimme innan en butik stängde. Parkerade bilen strax utanför en butik och gick in. Efter ca 10 minuter kommer huliganer/fans stormande fram utanför på gatan. Några är delvis maskerade. De är rätt våldsamma och skräniga. Man hör hur de slår mot rutan till butiken. Ångrar snabbt att jag ställde bilen utanför. Om jag vetat att idioterna skulle passera skulle jag ställt den någon annanstans. Vågar dock inte ge mig ut på gatan. Väntar tills de försvunnit utom synhåll. Lyckligtvis verkar bilen vara i stort sett orörd. Ena backspegeln var ordentligt intryckt, men verkar vara hel. Undra om de slagit eller sparkat på den? Hur som helst kom jag nog billigt undan. Det regnade ute vilket maskerar eventuella andra skador så jag får väl se hur lacken ser ut när bilen är torr.
Promenerade senare genom en gågata och stötte på några huliganer/fans. De var rätt berusade och verkade via mobil hålla reda på var "motståndarna" fanns. Undra om de ens tänkt gå och se matchen?
När man ser polisuppbådet och den skadegörelse huliganer/fans lämnar efter sig blir man rätt förbannad. Vad fan är det för jävla fotbollskultur vi har egentligen? Lagen borde ta mig fan spela utan publik om den inte kan sköta sig. Vem vill gå och se en fotbollsmatch live och stöta på dessa idioter på vägen dit? Många "vanliga" fotbollsfans håller sig nog borta.
Promenerade senare genom en gågata och stötte på några huliganer/fans. De var rätt berusade och verkade via mobil hålla reda på var "motståndarna" fanns. Undra om de ens tänkt gå och se matchen?
När man ser polisuppbådet och den skadegörelse huliganer/fans lämnar efter sig blir man rätt förbannad. Vad fan är det för jävla fotbollskultur vi har egentligen? Lagen borde ta mig fan spela utan publik om den inte kan sköta sig. Vem vill gå och se en fotbollsmatch live och stöta på dessa idioter på vägen dit? Många "vanliga" fotbollsfans håller sig nog borta.
Last edited: