Fotbollsgalan

valmers skrev:
2610364
Häng mig gärna, alla som ens har stött i en fotboll vet hur det ligger till.

Det var längesedan du såg en dam-match.
Tekniskt är det inte mycket skillnad på dom bästa damerna som herrarna, i sverige då naturligtvis. Fysiskt är det ju såklart en liten skillnad.
Men nån div 7 nivå är det inte. Det är svårt att jämföra....

Boris skrev:
2611545 Det var längesedan du såg en dam-match.
Tekniskt är det inte mycket skillnad på dom bästa damerna som herrarna, i sverige då naturligtvis. Fysiskt är det ju såklart en liten skillnad.
Men nån div 7 nivå är det inte. Det är svårt att jämföra....
Nej, det var inte länge sedan. Jag förutsätter att du skämtar när du jämför tekniknivå.

Varför har vi överhuvudtaget någonting som heter fotbollsgalan? Ska vi ha hockey-galen, tennisgalan, handbollsgalan osv också?

Tack vet jag Nobelpriset. De snubbarna har ju iaf tillfört mänskligheten något. Men vuxna män som sparkar boll :confused: :va

Starstriker skrev:
2611831 Varför har vi överhuvudtaget någonting som heter fotbollsgalan? Ska vi ha hockey-galen, tennisgalan, handbollsgalan osv också?

Tack vet jag Nobelpriset. De snubbarna har ju iaf tillfört mänskligheten något. Men vuxna män som sparkar boll :confused: :va

Precis. Enda gången jag gäspar större är när schlagertramsdrevet går igång.

Totalt slöseri med tid och pengar. Lite som svensk damfotboll.

(Oj vilken otäck känsla jag fick nu när jag håller med Valmers. :hihi)

GuW skrev:
2610703 Ähh, ni är bara avundsjuka på att Umeå har sveriges, ja kanske europas bästa damfotbillslag... :D

Det är ungefär som handikapp-idrott, man kan ju faktiskt vara världens bäste enögde höjdhoppare med ett ben om man hoppar en meter.... :tummenupp

MOAHAHA. Underbart att du jämför damfotboll med handikappidrott :gnissla
Nu blir det snart uppror här :P

valmers skrev:
2610364 Varför ska våra proffessionella fotbollspelare tvingas ta emot sina utmärkelser samtidigt som korplirare?
Mediaetablissemanget är tydligen totalt livrädda för att inte uppfattas som politiskt korrekta i varje ögonblick. Alla inblandade vet hur sanslöst usel damfotbollen är, men ingen får säga det. Absolut inte, vi bjuder in korpspelarna till galan och låtsas ta dem på allvar, då kan ingen kritisera oss.

Ett schysst svenskt division 7-lag skulle inte ta stryk av svenska damlandslaget om man så möttes 25 gånger.

Häng mig gärna, alla som ens har stött i en fotboll vet hur det ligger till.

Den här säsongen spelade damlaget jag tränar division fem och vi mötte herrlaget (div. 6) och tjejerna var absolut inte så mycket sämre. De förlorade på fysiken, de var mindre och hade inte samma kondition. Nu gick vi upp i fyran och kan förhoppningsvis stanna där.

Vill jag sen titta på kvalitetsfotboll utan att vara känslomässigt inblandad så kollar jag på herrfotboll men jag anser att tjejerna behöver få en chans att synas så att även småtjejer kan bli intresserade och börja spela klubbfotboll när de är fyra, fem år gamla och få samma yttre förutsättningar som killarna...

Kan man titta på damslalom, -höjdhopp, -skidskytte, you name it, så ska man inte orda om damfotboll. Man ska inte kasta dynamit i dårhus.

När jag var 14 år så mötte mitt lag, pojkar 14, klubbens damlag som spelar i division två. Behöver jag säga vad resultatet blev? Vi vann ganska enkelt med 3-1 :näsblod

Loy skrev:
2611973 När jag var 14 år så mötte mitt lag, pojkar 14, klubbens damlag som spelar i division två. Behöver jag säga vad resultatet blev? Vi vann ganska enkelt med 3-1 :näsblod

Haha, är denna tråden på riktigt? Vad jag vet har väl Sveriges fotbollsdamer gjort rätt bra ifrån sig i internationell konkurrens...känns som om de skiter i vad ett gäng pojklagsspelare och bittra soffexperter tycker om dem.

Last edited:
Loy skrev:
2611973 När jag var 14 år så mötte mitt lag, pojkar 14, klubbens damlag som spelar i division två. Behöver jag säga vad resultatet blev? Vi vann ganska enkelt med 3-1 :näsblod

Grattis...

Chris Ash skrev:
2612384 Haha, är denna tråden på riktigt? Vad jag vet har väl Sveriges fotbollsdamer gjort rätt bra ifrån sig i internationell konkurrens...känns som om de skiter i vad ett gäng pojklagsspelare och bittra soffexperter tycker om dem.
Jo, jag vet att Sverige har ett av världens bästa lag...

Skrev det bara med tanke på vad andra har skrivit i tråden hurvida kvalitén på spelet är...

Okej, eftersom folk inte verkar fatta det uppenbara;

Jag är full av beundran inför damer/tjejer som presterar imponerande i idrotter man själv inte skulle ha en suck i. Exempelvis i golf, skidåkning, konståkning och friidrott. Damfotboll är så pinsamt dålig, på alla nivåer, att vilken division 7-spelare som helt skulle vara given i laget.
Året mål exempelvis. Menar man allvar? Någon sorts halvlobb (för löst för att gå rakt) mot en målvakt som slänger sig bakåt. Pinsamt.

valmers skrev:
2612623 Okej, eftersom folk inte verkar fatta det uppenbara;

Jag är full av beundran inför damer/tjejer som presterar imponerande i idrotter man själv inte skulle ha en suck i. Exempelvis i golf, skidåkning, konståkning och friidrott. Damfotboll är så pinsamt dålig, på alla nivåer, att vilken division 7-spelare som helt skulle vara given i laget.
Året mål exempelvis. Menar man allvar? Någon sorts halvlobb (för löst för att gå rakt) mot en målvakt som slänger sig bakåt. Pinsamt.
Du är inte ensam om att tycka på det viset...

valmers skrev:
2612623Året mål exempelvis. Menar man allvar? Någon sorts halvlobb (för löst för att gå rakt) mot en målvakt som slänger sig bakåt.

Har inte sett galan men fy fan vad jag garvade när jag läste din kommentar här :rofl

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman