Fotbollsfans som är några j*vla psykfall

miicke

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
kawasaki zx7r -99
http://www.aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,547631,00.html

Hur fan kan man göra en sån grej? attack mot motsatta fansen är en annan sak ifall dem tvunget ska vara osportsliga och slåss efter varje match men inte fan hoppar man på familjer... fan va de gör mig förbannad :mad:
Det bevisar bara att det är tok för mycket idioter på en arena som fan inte har en suck om vad fotboll är för nånting och går alltså bara dit för att slåss, psykfall är det enda ordet!
 
Jag bor precis på vägen till Idrottsparken, så alla DIF fans gick förbi här på väg till arenan. Sjukare människor får man leta efter. Hur kommer det sig att man på vägen till en fotbolls match måste sparka på allt som finns och dessutom ropa Anna Linds mördares namn?
 
Quaya skrev:
http://www.aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,547631,00.html

Hur fan kan man göra en sån grej? attack mot motsatta fansen är en annan sak ifall dem tvunget ska vara osportsliga och slåss efter varje match men inte fan hoppar man på familjer... fan va de gör mig förbannad :mad:
Det bevisar bara att det är tok för mycket idioter på en arena som fan inte har en suck om vad fotboll är för nånting och går alltså bara dit för att slåss, psykfall är det enda ordet!

Tell me about it. Vår klubb har i uppdrag (ungefär som att sälja bingolotter när man e liten :4skrika ) att bl.a. visitera alla som ska in på Norra stå när AIK spelar match och det är inte alltid så kul. Visst finns många schyssta som vill titta på fotboll och förstår varför vi är där :tummenupp . Sen finns galningarna som bara vill in och slåss, många redan alltför berusade. :huvet Sist jag var där (Derby djurgården - AIK) var vi ungefär tio sekunder från att hamna mellan supportrar och polis. För det är ju "vi" som hindrar de från att komma in :rolleyes: . Vissa förstår inte att det är ledningen som hindrar de från att komma in och inte vi. Tack till polisen som bildade mur och tack till alla supportrar som ville se fotboll!
 
Quaya skrev:
http://www.aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,547631,00.html

Hur fan kan man göra en sån grej? attack mot motsatta fansen är en annan sak ifall dem tvunget ska vara osportsliga och slåss efter varje match men inte fan hoppar man på familjer... fan va de gör mig förbannad :mad:
Det bevisar bara att det är tok för mycket idioter på en arena som fan inte har en suck om vad fotboll är för nånting och går alltså bara dit för att slåss, psykfall är det enda ordet!

Gjorde misstaget att gå på en Champions League-match på Råsunda. (Djurgården)

Gick efter 20 min. Jag satt på långsidan långt bort från klackarna, ändå var stämningen generellt otrevlig, en hel del folk var påverkade och skrek sig hesa tills de bokstavligt talat somnade. En hel del satt och rökte, och de som satt intill dessa blev förbannade på detta. Till sist upptäckte jag att jag satt mer och tittade fascinerad/irriterad på allt som hände omkring mig än på fotbollsplanen. Då kändes det bättre att åka hem och se matchen på TV med en öl i handen.
Undrar om det är roligare i klacken under matchen?
 
destiny_78an skrev:
Tell me about it. Vår klubb har i uppdrag (ungefär som att sälja bingolotter när man e liten :4skrika ) att bl.a. visitera alla som ska in på Norra stå när AIK spelar match och det är inte alltid så kul. Visst finns många schyssta som vill titta på fotboll och förstår varför vi är där :tummenupp . Sen finns galningarna som bara vill in och slåss, många redan alltför berusade. :huvet Sist jag var där (Derby djurgården - AIK) var vi ungefär tio sekunder från att hamna mellan supportrar och polis. För det är ju "vi" som hindrar de från att komma in :rolleyes: . Vissa förstår inte att det är ledningen som hindrar de från att komma in och inte vi. Tack till polisen som bildade mur och tack till alla supportrar som ville se fotboll!

Okej, kan inget säga att det är jävligt löjligt. Tycker faktiskt att det borde vara någon alkoholgrän för att se på fotbollen, ja det låter kanske konstigt men det hade verkligen drar ner på slagsmålen en hel del, ni vet säkert själva hur "uppkäftig" många kan bli med lite promille i kroppen.

Säger inte att man ska vara stupnykter men man ska inte ha för hög promille.
Naturligtvis kan man ju inte kolla alla men man ser ju klart och tydligt på folk som är nyktra eller vid den gränsen med alkhol i sig som dem ska slå alla.
 
Quaya skrev:
Okej, kan inget säga att det är jävligt löjligt. Tycker faktiskt att det borde vara någon alkoholgrän för att se på fotbollen, ja det låter kanske konstigt men det hade verkligen drar ner på slagsmålen en hel del, ni vet säkert själva hur "uppkäftig" många kan bli med lite promille i kroppen.

Säger inte att man ska vara stupnykter men man ska inte ha för hög promille.
Naturligtvis kan man ju inte kolla alla men man ser ju klart och tydligt på folk som är nyktra eller vid den gränsen med alkhol i sig som dem ska slå alla.

Visst ser man vilka som inte ska in, och dessa brukar nekas inträde. Men sen är det ju så att det säljs öl INNE på stadion. Så vad ska man göra???
 
Medin skrev:
Hur kommer det sig att man på vägen till en fotbolls match måste sparka på allt som finns och dessutom ropa Anna Linds mördares namn?
Antagligen är deras hjärnor väldigt, väldigt små.

Personligen skulle jag inte ha något problem med en speciallag som ger polisen rätt att bruka gummikulor och tårgas mot fotbollshuliganer.
 
Det är ju konstigt att det bara är vissa lag som är "drabbade" :rolleyes:

Det var tex inget bråk i hallen när lapparna spöade frölunda igår. Det är inte riktigt lika lugnt när tex djurgården är ner.

Har fö aldrig sett så många poliser på avenyn som när Dif skulle möta Ifk, och Dif fansen var på en krog och "tog några öl".. Samma skit var det på tylösand förra året och Aik skulle möta Hbk...
 
Så var det dags igen då..

destiny_78an skrev:
Tell me about it. Vår klubb har i uppdrag att bl.a. visitera alla som ska in på Norra stå när AIK spelar match och det är inte alltid så kul.

AIK- klacken verkar ha lyckats igen..
Själv tycker jag det är synd att matchen återupptogs. Tycker den borde blåsts av så Hammarby fått segern med 3-0..
Pinsamt att det ska hända gång efter gång..
 
korvgubbe skrev:
AIK- klacken verkar ha lyckats igen..
Själv tycker jag det är synd att matchen återupptogs. Tycker den borde blåsts av så Hammarby fått segern med 3-0..
Pinsamt att det ska hända gång efter gång..
Ska AIK göra lika nästa gång dom ligger under, nu fick dom med sig
en poäng när dom istället skulle haft noll. :mad:
 
BMW R90s skrev:
Ska AIK göra lika nästa gång dom ligger under, nu fick dom med sig
en poäng när dom istället skulle haft noll. :mad:

Jag tycker AIK ska förlora sin poäng från matchen.

När åskådare som tillhörde Asyriska sprang in på planen straffades laget genom att de blev av med tre poäng. I rättvisans namn borde väl AIK få samma straff!?
 
Det är fan tragiskt att supportrarna ska hålla på så där..bilderna som dom visade på nyheterna i morse va ju sjuka..nån jävla unge på 18 bast som provocerade en polis, bakom gallret förstårs men iallafall! SNORUNGE! Vill man verkligen bli tagen av polisen bara för ett fotbolls lag kanske förlorar..dessutom försöka bryta sig igenom ett kravall staket..dessutom fanns det ju molotovs utanför arenan..vad hade hänt om dom hade kommit med in. :huvet
 
Jocke W skrev:
Det är fan tragiskt att supportrarna ska hålla på så där..bilderna som dom visade på nyheterna i morse va ju sjuka..nån jävla unge på 18 bast som provocerade en polis, bakom gallret förstårs men iallafall! SNORUNGE! Vill man verkligen bli tagen av polisen bara för ett fotbolls lag kanske förlorar..dessutom försöka bryta sig igenom ett kravall staket..dessutom fanns det ju molotovs utanför arenan..vad hade hänt om dom hade kommit med in. :huvet

Jag var där och jag fattar verkligen inte hur dessa människor tänker! Först tände de bengaler (ca 10 st) som oturligt nog satte eld på en stor TIFO-flagga i plast = plaströk över hela övre läktaren. Sen börjades det med rökbomber och fler bengaler = många fick astmatiska problem och försökte ta sig därifrån. Är det rättvist mot dem?
Sen blev det ny halvlek och stämningen blev ännu värre... Fler bengaler och fler rökbomber. Rätt som det var stod vi på andra sidan staketet (de ansvariga fick ut oss 2 minuter inann helvetet brakade loss), Hammarby gör mål och poliser bara rusar in från både vänster och höger. Vi flyr längs sidlinjen för att "hålla ordning" på Hammarbyfansen på långsidorna, de var inte ett dugg intresserade av att slåss :Bugar. Nej det var ingen rolig dag. Heder åt de AIK:are som försökte lugna ner de andra och som faktiskt var där för att se på fotboll :tummenupp Men segern, den borde ha gått till Hammarby. Sådant beteende ska inte tolereras!

Vi får väl se om vår amerikanska fotbollsklubb ställer upp och visiterar nästa år. :rolleyes:
 
Jag va där i Norrköping. Och jag försvarar inte det som uppstod och framför allt så är det Jäv**** trist att det ska drabba oskyldiga och då framför allt barnfamiljer. Själv stod jag i klacken eftersom det är mycket bättre stämmning där och därifrån såg jag allt som hände på långsidan.
Det jag vill ha sagt va det gäller det som hände där i Norrköping är att med ia är riktigt duktiga på att vinkla saker och ting...som ett exempel, visade dom den Norrköping supporter som sprang tvärs över planen? Om dom gjorde det så är jag övertygad om att dom sa att han flydde för sitt liv eller nåt i den stilen...inte att han tillsammans med ett antal andra hade hoppat upp som gubben ur lådan i DIF-klacken och således börjat hetsa.
Så därför läser jag aldrig va som står i tidningarna för dom är så himla duktiga på att förvränga saker...

Men däremot det som hände ute på stan innan matchen är fullständig idioti :kocko och det är då man skäms över sitt lags supportrar...

//TwinSucker

Ps. Å spara mig alla kommentarer om att jag håller på fel lag Ds.
 
Utdrag från matchreferat/krönika på black armys hemsida ang. gårdagens skandal (dock borttaget nu, konstigt nog ;))


"Jag tar varken ställning för eller emot, men det spelar ingen roll vad Sanny eller Glenn i Avspark-studion eller någon annan jävel säger och tänker. Norra stå vann läktarmatchen och de så kallade skandal-scenerna som utspelade sig var fullt naturliga och förståeliga för även den minst insatte. Norra stå visade på ett utmärkt sätt hur äkta kärlek utövas, nämligen fullkomligt, ohämmat och passionerat"



Helt sanslöst, dessa människor saknar kontakt med verkligheten
 
Last edited:
destiny_78an skrev:
Jag var där och jag fattar verkligen inte hur dessa människor tänker! Först tände de bengaler (ca 10 st) som oturligt nog satte eld på en stor TIFO-flagga i plast = plaströk över hela övre läktaren. Sen börjades det med rökbomber och fler bengaler = många fick astmatiska problem och försökte ta sig därifrån. Är det rättvist mot dem?
Sen blev det ny halvlek och stämningen blev ännu värre... Fler bengaler och fler rökbomber. Rätt som det var stod vi på andra sidan staketet (de ansvariga fick ut oss 2 minuter inann helvetet brakade loss), Hammarby gör mål och poliser bara rusar in från både vänster och höger. Vi flyr längs sidlinjen för att "hålla ordning" på Hammarbyfansen på långsidorna, de var inte ett dugg intresserade av att slåss :Bugar. Nej det var ingen rolig dag. Heder åt de AIK:are som försökte lugna ner de andra och som faktiskt var där för att se på fotboll :tummenupp Men segern, den borde ha gått till Hammarby. Sådant beteende ska inte tolereras!

Vi får väl se om vår amerikanska fotbollsklubb ställer upp och visiterar nästa år. :rolleyes:

Jag tycker att det var väldigt bra jobbat av de säkerhetsansvariga att få ut er "gulvästar" och in med poliser så pass snabbt.

Hoppas att solna aik blir av med sina poäng...
 
Bj skrev:
Utdrag från matchreferat/krönika på black armys hemsida ang. gårdagens skandal (dock borttaget nu, konstigt nog ;))


"Jag tar varken ställning för eller emot, men det spelar ingen roll vad Sanny eller Glenn i Avspark-studion eller någon annan jävel säger och tänker. Norra stå vann läktarmatchen och de så kallade skandal-scenerna som utspelade sig var fullt naturliga och förståeliga för även den minst insatte. Norra stå visade på ett utmärkt sätt hur äkta kärlek utövas, nämligen fullkomligt, ohämmat och passionerat"

Det där var nog bland det värsta jag läst på länge.. Inte konstigt att det blev som det blev :(
Men, bara för att klargöra så var det säkert en 8-10 bengaler i Hammarbys klack också! Och även där gjorde betdömningen att alla "gulvästar" och vakter skulle dras utanför staketet ut på plan! Så även om Hammarby inte på långa vägar var lika hotfulla som AIK-klacken betedde de sig stundtals riktigt illa. PS. straffet för bengaler är 10 000 kronor/st.

Är detta en Stockholmsgrej?
 
destiny_78an skrev:
Är detta en Stockholmsgrej?

Jag skulle nog snarare säga att det är en storstadsgrej..
I större städerna bildas stora klackar med uteslutrande grabbar i åldrarna 15-30 och grabbar i flock är ju inte kända för att bli klipskare..

Tror att det inte bildas samma typ av klackar på mindre orter eftersom ålder/köns-fördelningen bland åskådarna blir mer spridd. Det bildas ingen stor korkad flock med grabbar utan där står vuxna, barn och unga sida vid sida... Visst finns det små klickar med stökiga grupper där med men inte alls i samma omfattning... Och när dessa grabbgäng står sida vid sida med familjer och pensionärer är det kanske inte lika kul att fösöka hävdas sig genom att kasta in skit på planen och skandera idiotiska ramsor som skulle få neanderthalare att verka litterära!
 
Last edited:
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top