Fotbolls-satans-huliganer

Nicke

Raj raj raj
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
SCOTT trampcykel :(, KTM 950SM 2006 såld, Triumph TT600 -01 såld, R1 -02 stulen
Har haft polisradion via nätet igång ikväll. Nyss så var det världens liv "kollega skadad" på Frejgatan och de hade kastat slagträn efter Polisen tidigare. Jävla fotbollshuliganer... Kan de inte få en kvot att skjuta av. 10 fotbollshuliganer och 20 reclaim-the-streets:are per år så de håller sig lugna?

Suck. Less blir man i alla fall. Nu säger de att "fotbollhuliganer håller på att slå sönder halva stan i Vasastan - mera resurser"...

Det är även olagligt att lyssna av polisen - tror jag.

Kastar man nåt på polisen borde man skjutas.

750RR

Jo det går livligt till på derbyn. Bodde själv 100 meter från Råsunda stadion när jag var liten. Mycket hade jag sett redan då. De flesta är där för att se matchen men det finns idioter som också tycker att halva nöjet är att slåss och vandalisera. Det är synd att detta ska dra en stämpel över fotbolls resten av suportrararna som är där för att stödja sitt lag i vått och tort.

Nicke skrev:
Har haft polisradion via nätet igång ikväll. Nyss så var det världens liv "kollega skadad" på Frejgatan och de hade kastat slagträn efter Polisen tidigare. Jävla fotbollshuliganer... Kan de inte få en kvot att skjuta av. 10 fotbollshuliganer och 20 reclaim-the-streets:are per år så de håller sig lugna?

Suck. Less blir man i alla fall. Nu säger de att "fotbollhuliganer håller på att slå sönder halva stan i Vasastan - mera resurser"...

nej, ej olagligt att lyssna på polisradio MEN som i detta fallet är det högst olagligt att föra det man hör vidare till 3dje person. Det är alltså straffbart och lär drabba nån form av ansvarig för siten i sådana fall.

I solna var det ändå relativt lugnt, men det märktes att polisen hade bråttom in till stan från solna.

Såg på TV att de tagit nåt pucko i alla fall. Polisen fick näsbenet avsparkat. De sparkade och slog honom när han låg på marken. Vad fan ska vi med såna till i samhället? Det blir väl socialbidrag livet ut för såna förlorare...

maverick_750rr skrev:

Kastar man nåt på polisen borde man skjutas.

750RR

De vart ju ett jävla liv när det hände i Gbg.
Men fan så rätt åt killen det var.

Det är ju VÄLDIGT konstigt att alla demonstranter maskerar sig. Trodde de var där för att stå för sina åsikter, (då måste man väl visa vem man är åxå tycker man). :rolleyes:

Som att någon har tid att lyssna eller bry sig om vad de vill, när alla har fullt upp att skydda sina bostäder, firmor, affärer o.s.v.
Mkt genomtänkt. Inte. :fatta!

Re: Re: Fotbolls-satans-huliganer

Silwer skrev:
nej, ej olagligt att lyssna på polisradio MEN som i detta fallet är det högst olagligt att föra det man hör vidare till 3dje person. Det är alltså straffbart och lär drabba nån form av ansvarig för siten i sådana fall.

Njea... det där är prövat och det har visat sig att det inte håller. Tidningarna gör det varje dag. Budbilarna ropar ut när det har hänt olyckor. Med flera. Det är med andra ord inte olagligt att prata om vad man har hört på polisradion i ett medium som inte är omedelbart och på ett sådant sätt att det inte hindrar eller stör polisens verksamhet.

Vad som däremot är olagligt och som har prövats är att använda den information man får via polisradion och andra blåljusmyndigheters radiotraffik till att hindra, försvåra eller störa deras utövning.

Om jag t.ex. hör att "vi skickar 4 insatsstyrkor till Vasavägen för att ta hand om de 10 fulla hulliganer" och jag i det läget dirigerar om en massa bilar så att de står ivägen och samtidigt ser till att det står och väntar 100 fulla hulliganer (vägrar kalla dom fotbollssupportrar), då har jag skitit i det blå skåpet.

Tinatjejen skrev:
De vart ju ett jävla liv när det hände i Gbg.
Men fan så rätt åt killen det var.

Det är ju VÄLDIGT konstigt att alla demonstranter maskerar sig. Trodde de var där för att stå för sina åsikter, (då måste man väl visa vem man är åxå tycker man). :rolleyes:

Som att någon har tid att lyssna eller bry sig om vad de vill, när alla har fullt upp att skydda sina bostäder, firmor, affärer o.s.v.
Mkt genomtänkt. Inte. :fatta!

Det var ju nyss ett G8 möte.

Jag längtar till nästa här, måste testa o kasta gatstenar in i demonstrantklungan :) Sen kanske man blir bättre på o stöta kula med. :tummenupp

750RR

Var kan man lyssna på polisen? Finns det någon sida med polisradion på?

//Anders nyfiken

maverick_750rr skrev:
Det var ju nyss ett G8 möte.

Jag längtar till nästa här, måste testa o kasta gatstenar in i demonstrantklungan :) Sen kanske man blir bättre på o stöta kula med. :tummenupp

750RR

Ypperlig idé!!!!!
:tummenupp

Samla ihop alla "NORMALA" medborgare som faktiskt tycker att de där jä... demostranterna som dom kallar sig, eller hulliganer enl. min mening borde stenas isället.
Det borde ju fungera med nödvärnsrätten om man ställer sig någonstans i mitten och det kommer en gatsten flygande förbi, sedan är det bara att ösa tillbaka :rock :crash .
Polisen får ju tyvärr inte använda sina vapen i den omfattning man ibland önskar.
Då kan man ju alltid hjälpa till lite. :D

wheelieman skrev:
Ypperlig idé!!!!!
:tummenupp

Samla ihop alla "NORMALA" medborgare som faktiskt tycker att de där jä... demostranterna som dom kallar sig, eller hulliganer enl. min mening borde stenas isället.
Det borde ju fungera med nödvärnsrätten om man ställer sig någonstans i mitten och det kommer en gatsten flygande förbi, sedan är det bara att ösa tillbaka :rock :crash .
Polisen får ju tyvärr inte använda sina vapen i den omfattning man ibland önskar.
Då kan man ju alltid hjälpa till lite. :D

Gå in i klungan o stå och riv upp gatstenar som du kastar upp i luften bakom dig...... träffar alltid nån till sist :rock

750RR

maverick_750rr skrev:
Gå in i klungan o stå och riv upp gatstenar som du kastar upp i luften bakom dig...... träffar alltid nån till sist :rock

750RR

Det vore nog roligare och stå och kasta emot dom så att dom verkligen ser att det är vanliga medborgare som kastar tillbaka.
Kul och se reaktionerna, både från hulliganerna och polisen =)

John Holmes skrev:
Dags för publikfria matcher,,,
Jo, fast det skulle ju ingen vinna på. Lagen skulle bli lidande och de äkta fansen, de som har ett genuint sportintresse, skulle också få lida för något som en mindre grupp neanderthalare orsakat. Sen sker ju nästan allt våld utanför matcharenorna.

Man borde instifta nya lagar speciellt anpassade för uppvigling, skadegörelse och misshandel vid evenemang och demonstrationer och se till att lagen tar sitt ansvar helt ut, t.ex genom att få stå för åtminstone en del av notan för polisinsatser vid t.ex stora derbymatcher och liknande.

sgtpepper skrev:
Jo, fast det skulle ju ingen vinna på. Lagen skulle bli lidande och de äkta fansen, de som har ett genuint sportintresse, skulle också få lida för något som en mindre grupp neanderthalare orsakat. Sen sker ju nästan allt våld utanför matcharenorna.

Man borde instifta nya lagar speciellt anpassade för uppvigling, skadegörelse och misshandel vid evenemang och demonstrationer och se till att lagen tar sitt ansvar helt ut, t.ex genom att få stå för åtminstone en del av notan för polisinsatser vid t.ex stora derbymatcher och liknande.

Medhåll, fast jag vill nog helst att dom står för hela notan.

Om detta inte hjälper så står jag fast vid att publikfria matcher är den enda lösningen.

sgtpepper skrev:

Det är sant att ingen vinner på att bruka våld, men lagen kan ju knappast ta något lidande då den i stort sett inte är funktionell i dessa sammanhang, den skyddar ju fel personer.
Och de verkliga supportrarna och demonstranterna är ju knappast dom som sluter upp bakom upploppen, men om dom gör det så har polisen mitt fulla stöd att sätta ett par kulor i dom också. :whip
Idén om att dela på notan för bevakning är ingen dum idé. Den borde lasta fotbollsklubbarna eller föreningarna bakom demostrationen. Dom är ju oftast grunden till att sådant här förekommer. eller?

*/ ?>
Nyheter
Gotland Ring Bike Week 2026, Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Back