Fotboll

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Fotboll måste vara den mest värdelösa sport som existerar. Vuxna män som springer och jagar en boll på fullt allvar och miljoner av åskådare som slösar bort sin tid med att titta på skiten.
Under 90 minuter blir det på sin höjd ett mål eller två, det händer ju inget? Cricker är ju fan mer intressant.

Matcherna föregås dessutom av att en massa förståsigpåare gafflar om match-helvetet hela dagen.

Fatta vad produktiviteten och folkhälsan påverkas av såna här evenemang. Värdelöst.
Nej, inför 22-mannalag och halvera storleken på planen. Inför också gärna nån sortsfullkontaktsregler. Då ska jag kolla.

Jag håller delvis med men ser man till vilken ekonomisk effekt fotbollen har så ska det vara kvar.
Själv sitter jag på en restaurang just nu där det är massvis med folk bara på grund av fotbollsem. Ägaren drar in skapligt med pengar för varje match Sverige spelar och det bidrar ju till skattepengar och arbetstillfällen. Bara ikväll har de 3 extra i personalen.

Och att förbjuda något som gör mer gott än ont är väl dumt? För inte medför det mer osunda saker än sunda? Hur många tränar inte fotboll till exempel? Bra för hälsan...

Jag är här och kollar på spektaklet bara för att jag fixar ljud och bild och för att jag äter och dricker gratis :D

Och att förbjuda något som gör mer gott än ont är väl dumt? För inte medför det mer osunda saker än sunda? Hur många tränar inte fotboll till exempel? Bra för hälsan...

Jag är här och kollar på spektaklet bara för att jag fixar ljud och bild och för att jag äter och dricker gratis :D

Vilket sopigt argument. Visst, det är några som kickar boll i det här landet, men många många fler som använder fotbollen som ursäkt för att få supa på veckodagar och kanske tom spöa upp någon i motståndarklacken. Folkhälsa?

Vilket sopigt argument. Visst, det är några som kickar boll i det här landet, men många många fler som använder fotbollen som ursäkt för att få supa på veckodagar och kanske tom spöa upp någon i motståndarklacken. Folkhälsa?

Haha det var väl lite cyniskt. Men för att reta upp dig ännu mer kan jag meddela att UEFA som anordnar spektaklet betalar ut 1,7 miljarder i prispengar under kval och slutspel

Om jag trodde att det stämde det du sa så skulle jag hålla med. Men hur jävla tråkigt det än är så kommer det i slutänden finnas mer som talar för än emot fotbollen och listan kan göras enormt lång.
Och egentligen, varför är det fel att gå ut och ta ett par öl en vanlig veckodag?

Jag brukar normalt inte lita på vad som står i kvällstidningarna, men det verkar faktiskt
stämma, det som står i Expressen, att det är någon sorts "EM" i fotboll just nu.

Men det är några saker jag inte fattar.
I Expressen står det:
Sverige förlorade EM-premiären mot Ukraina – efter två försvarsmissar.
Då var kritiken från experterna tuff.
– Jag kokar när jag ser de här bilderna, säger Daniel Nannskog i SVT.
Ukraina får inte vinna på det viset. De två målen retar mig så in i Norden, säger Glenn Strömberg.

Vad är syftet med själva fotbollspelningen om det ena laget inte får vinna?
Eller vann laget på fel sätt?
På vilka sätt får man vinna i fotboll?

Moto GP kan vara den mest värdelösa sporten
Fotboll också för den delen

Alla jävla skitsporter kan suga... iaf en dag som igår... och idag

Men om man stör sig varför bryr du dig alls? Jag var tex och fiska istället för och glo på tv.

Ska man glo så aka man va på plats. Annars kan alla sporter vara motorsport som fotboll

Men om man stör sig varför bryr du dig alls? Jag var tex och fiska istället för och glo på tv.

Ska man glo så aka man va på plats. Annars kan alla sporter vara motorsport som fotboll

Ja precis eller så kan man passa på att köra hoj på tomma vägar när alla andra sitter inne och glor på skiten :banana

Jag råkade just zappa förbi TV4.

Är det inte så att en viktig komponent (kanske den viktigaste näst efter att ligga på rygg och hålla sig i benet) är att göra mål.
Nu har 22 personer hållit på i 105+ minuter utan att göra ett enda mål.
Dessutom har några tiotals miljarder människor tittat på utan att göra något åt saken.
Så vansinningt ineffektivt.

Vanligtvis kollar jag aldrig fotboll - hyser nästan lite förakt mot spelet i sig. Filmningarna speciellt. Men det är något speciellt med em, matchen ikväll var ju grymt underhållande.

Är det bara jag som kollar fotboll enbart under EM/VM?

Fotboll & hockey ger mig nervösa ticks & klåda....människorna som dyrkar dessa påfund ger mig samma reaktion...har man sett horderna med skrålande idioter som drar fram vid Råsunda så börjar man på allvar ifrågasätta folkhälsan.

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph