Fotboll VS Motorcykel (startelva med avbytare)

Mr. K

Bättre sist och snygg än först och ful!
Gick med
22 Nov 2010
Ort
Stockholm
Hoj
2009, Kawasaki Z1000 ABS
Tänkte på en sak...nu så här under VM.

I fotboll så behöver man många olika typer av spelare, backar, mittfältare, anfallare mm
men samtidigt behöver man någon som kan föra spelet, långa passningar, snabba passningar, korta passningar, erfarna spelare, nya spelare mm

Hur skulle man kunna sätta ihop en "MClag"
Startelva med 10 avbytare (två målvakter)

Skulle CBR1000rr vara en anfallare eller en back?
skulle KTM Superduke vara avbytar?

Hur skulle ni sätta ihop det ultimata MClaget?

bara en sådan där rolig fundering
 
Goldwing får ju ta rollen som den där feta killen som alltid blir vald sist till laget... :D
 
Hayabusa och ZZR 1400 för deras tyngd och snabbhet med att få upp bollen i anfallet där Blackbird och V-Max är i försvaret som har tillräckligt med ös för att orka hänga med upp en bit samt ner igen på spelplanen med en VFR 800 i målet som har gott om ork och trygghet för att både få tag i bollen nära mål samt att få bort den igen. :crash

Senast denna uppställning spelade så slog vi laget med en massa CBR1000RR som bara satt på avbytarebänken och drack olja. :crash
 
Expertkommentatorn som pratar som om han är världsmästare men egentligen är grånande och fet är väl en Buell :tungan
 
Superduke är given på mittfältet.
En riktig vilde med fantastiska spetskvaliteter, och utan kompromisser (läs Roy Keane)
 
Sporthojar generellt borde väl hamna på kanterna då?
 
Som domare: Utskälld och missuppfattad:

View attachment 408057

Och så den feta, dryga supportern som druckit lite för många blasköl.
attachment.php
 
Hayabusa och ZZR 1400 för deras tyngd och snabbhet med att få upp bollen i anfallet där Blackbird och V-Max är i försvaret som har tillräckligt med ös för att orka hänga med upp en bit samt ner igen på spelplanen med en VFR 800 i målet som har gott om ork och trygghet för att både få tag i bollen nära mål samt att få bort den igen. :crash

Senast denna uppställning spelade så slog vi laget med en massa CBR1000RR som bara satt på avbytarebänken och drack olja. :crash

Antar att CBRorna var födda 08? Tror dom är kända för att inte spotta i oljeglaset.
 
Laguppställning enligt nedan. Noterar dock att försvaret är något svagt..:va så spelstrategin är offensiv med högt tryck på motståndaren. :tummenupp

Anfall
* Ducati 1199 Superleggera – Italiensk diva, dyr världsstjärna. Snabb och svåra att kontrollera.
* Husaberg TE300 – Den lätta busiga anfallaren. Orkar tyvärr bara rulla 50 m innan den behöver vila och olja.

Mittfällt
* BMW S1000RR – Kämpande snabb teknisk tysk offensiv mittfältare. Viktigt att stänga av anti wheeling, har svårt med nickar annars.
* R6 – Avsaknad av teknisk kompetens men som balanserar upp det med dess lätta vikt och ettriga sätt, är alltid på högvarv.
* SD 1290 – Ny förvärv. Ivrig och stormig yttermittfältare som rullar på längs kanten och kan ta en snabb oväntade avstickare in på planen.
* BMW K 1600 GT Sport – Evighetsmaskinen som gillar att rulla långt. Kämpar fram och tillbaka nonstop hela matchen, dock inte så teknisk och snabb i svängarna.

Backar
* HD Sportster – Hårdingen i försvaret som sätter skräck i motståndaren. Tvekar inte på att ta en närkamp.
* Truxton – Spelar med finnes på klassisk manér men som egentligen inte bra på något.
* Boatian Ghost 125 – Spöket som ingen har sett på planen, alltid skadad. Står på trading listan.
* Ducati Monster 1200 – Mogen och står för rutin. Har kraft men hänger inte med i svängarna.

Målvakt:
Goldvinge – Långsamma tjockisen som inte gillar att springa snabbt, därför valde han att bli målis.
 
Att ni bara orkar....och var hittar ni tid till såna tankar???? I fängelset? Eller i dåligt förhållande?
Jag skulle ha Viarelli och buell på bänken, vem vill ha dom exponerade i sitt lag?
 
Ett knippe geggmoppar såklart, vem fasen vill ha sporthoj på gräsplan? :hihi
 
Målvakten blir ju iaf ett lätt val vare sig det är på gräs eller asfalt.

largestmotorcycle.jpg

Bara att ställa den framför mål på bredden :tummenupp
 
Det måste vara bett i anfallaren....
 
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Back
Top