Fotad vid hastighetskamera.

Makke

Kabelspikare
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Kawa zx6-r -01 , en liten kinamini,
Var på väg hem från sthlm med en firmabil då en kamera blixtrade till i utkanten av Avesta.

Nu några dagar efteråt så kommer det ett papper till firman där det står om man erkänner eller inte men inget foto eller nåt är med.
Det står ingen hastighet heller...

Polaren som körde hade ner solskyddet medans jag satt bredvid utan bälte för tillfället...Undrar om detta kan bli nåt eller dom kanske inte fick nåt bra foto ??

Mvh Makke

vad skulle man erkänna om det inte stod nåt om nån hastighet?

Inte en chans att det kan bli något om föraren inte syns klockrent på bild. Om det inte fanns någon bild eller hastighet angivet i brevet, vad ska erkännas då tro? :va

Makke skrev:
Var på väg hem från sthlm med en firmabil då en kamera blixtrade till i utkanten av Avesta.

Nu några dagar efteråt så kommer det ett papper till firman där det står om man erkänner eller inte men inget foto eller nåt är med.
Det står ingen hastighet heller...

Polaren som körde hade ner solskyddet medans jag satt bredvid utan bälte för tillfället...Undrar om detta kan bli nåt eller dom kanske inte fick nåt bra foto ??

Mvh Makke

Eftersom det inte finns ett ägaransvar när det gäller hastighetsöverträdelser så kan man undra vad det är ni skall erkänna?
Knyckla ihop lappen och släng den.

gladh

Det måste vara en av de stora fördelara av mc-körning, vi kan stanna visa fulfingret till kameran, burna loss och göra en wheelie därifrån;-)

kle1991 skrev:
Det måste vara en av de stora fördelara av mc-körning, vi kan stanna visa fulfingret till kameran, burna loss och göra en wheelie därifrån;-)

Mm.. bra idé :rolleyes:
För man vill ju inte ge tillverkarna och polisen anledning att skaffa två kameror i varje skåp, samt ge staten amledning att titta extra på det förarbete om att införa ägaransvar på fortkörande fordon som jag tror ligger och skräpar på nåt departement.

gladh

kle1991 skrev:

Men... Om du stannar lär väl inte kameran ta någon bild? :7peta

:hihi

Man ska hellre wheela förbi kameran i hög fart och samtidigt visa fingret i så fall.. :finger
:)

gladh skrev:
Mm.. bra idé :rolleyes:
För man vill ju inte ge tillverkarna och polisen anledning att skaffa två kameror i varje skåp, samt ge staten amledning att titta extra på det förarbete om att införa ägaransvar på fortkörande fordon som jag tror ligger och skräpar på nåt departement.

gladh

För en gångs skull håller jag med dig... :)

*/ ?>
Nyheter
Stor invigning på Sulas MC

Efter att Sulas MC bestämde...

Nyheter från Wunderlich

Wunderlich är ett företag i...

Stark Future tredubblar omsättningen

Barcelona, Spanien – april ...

Harley-Davidson lanserar RIDE

Pressrelease från Harley-Da...

KTM uppdaterar sin elhoj

Pressrelease från KTM: ...

Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Back