Fotad -> av med körkortet hur lång tid tar det?

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Körde förbi 3(!) aktiva fartkamror i lagvidrig hastighet för drygt en vecka sen.

Hur lång tid tar det innan jag kan känna mig säker på att mina moves med handen framför nyllet fungerade?

nyfiken

om du nu körde förbi hela 3 kameror som var aktiva, visste du om det innan isf?
Och om du inte visste det, men passerade nummer 1 o det verkade som att den var aktiv, varför göra om det på nästkommande? :confused:

Har hört att solskyddet täcker porträttfotot rätt bra annars.
Sen ser man inte så mycket fast det är väl en annan femma.:rolleyes:

om du nu körde förbi hela 3 kameror som var aktiva, visste du om det innan isf?
Och om du inte visste det, men passerade nummer 1 o det verkade som att den var aktiv, varför göra om det på nästkommande? :confused:

Har hört att solskyddet täcker porträttfotot rätt bra annars.
Sen ser man inte så mycket fast det är väl en annan femma.:rolleyes:
Tänkte att dom andra nog va avstängda eftersom dom flesta tänker som du och saktar ner så är det ju efektivara ha nån igång nån annanstans, dom här satt på samma väg inom 2 mil.

Jo solskyddet dök jag upp bakom dom två sista

Nu får du sluta skylla på Murphy och ta ansvar för dina egna korkade handlingar. :hihi

Tänkte att dom andra nog va avstängda eftersom dom flesta tänker som du och saktar ner så är det ju efektivara ha nån igång nån annanstans, dom här satt på samma väg inom 2 mil.

Jo solskyddet dök jag upp bakom dom två sista

:D

så när du passerade nummer 2 o den levde till så tänkte du att nästa kan ju fan inte vara på oxo så du flåsade vidare ?

Det tog nog 3-4 veckor innan jag fick mitt brev.

Men vad händer egentligen när man blir fotad 3ggr på raken?
Blir man av med lappen och får 3X böterna?
Blir man av med lappen 3Xtiden + 3Xböter? :gnissla
Eller blir det som brukligt i rättssystemet att man bara blir straffad för sin värsta gärning?

Dyrt blir det hursomhelst.

Det tog uppåt ett par månader innan mina papper dök upp. Beror helt på hur (över)belastad din lokala myndighet är.
F.ö. är tjejen jag borrar just nu körskolelärare och dom har ganska god kontakt med trafikpolisen. Enligt henne sätter polisen ofta fast fortkörare trots att man bara haft reg-nr att gå på till en början. Ska bli intressant att se hur detta utvecklar sig! :)

Kom det någon blixt? Om inte, så togs inget kort. Antar att vi pratar bil och då funkar det bäst med passagerar-solskyddet nere och så en hand upp mot backspegeln, för att skydda ansiktet. Ungefär i den vinkeln tas bilden och sträcker man lite på sig, så får de bara med halsen och nedåt på kortet.

Jag tror inte att en kamera som är aktiv inte blixtrar.

Jag blev fotad norr on Luleå för tre veckor sen. Trodde aldrig att jag skulle bli det för det har aldrig blixtrat för mig nånsin. Jag körde kanske 58 på 50-väg så jag tog det ändå relativt lugnt. Har inte fått nåt i lådan och det är nära fyra veckor sen.

Jag blev fotad för ca 1 1/2 månad sen i min egen bil:huvet
Fortfarande inget brev från farbror pålisen så det är väl
bara att hålla tummarna:näsblod

(det regnade satan när det hände,kan det påverka bildkvalite`n tro?)

Blåneka stenhårt funkar..... hört en mkt nära vän göra det kortet va faan kopia hahahaha men han sega ut på de o dom gav upp teslut :D

Blåneka stenhårt funkar..... hört en mkt nära vän göra det kortet va faan kopia hahahaha men han sega ut på de o dom gav upp teslut :D

Jo, man kan blåneka rätt mycket, eftersom att polisen brukar inte krongla med att ta vidare i rätten, men man får en lite saftigare lapp att betala om de gör de för då ska man betala för den också.

Jo, man kan blåneka rätt mycket, eftersom att polisen brukar inte krongla med att ta vidare i rätten, men man får en lite saftigare lapp att betala om de gör de för då ska man betala för den också.

Oavsett hur mycket du krånglar så blir det inte dyrare.
Om du inte själv väljer att hyra in folk till en eventuell rättegång då...

Last edited:
Nu får du sluta skylla på Murphy och ta ansvar för dina egna korkade handlingar. :hihi
Hehe scch mycket enklare att skylla på nått ;)

:D

så när du passerade nummer 2 o den levde till så tänkte du att nästa kan ju fan inte vara på oxo så du flåsade vidare ?
Japp! :D

Var det någon utav kamerorna som tog kort? Du missar inte när det kortet tas. :brinnerup:)
Alla 3 lyste upp min tillvaro ganska fint ja..

Det tog nog 3-4 veckor innan jag fick mitt brev.

Men vad händer egentligen när man blir fotad 3ggr på raken?
Blir man av med lappen och får 3X böterna?
Blir man av med lappen 3Xtiden + 3Xböter? :gnissla
Eller blir det som brukligt i rättssystemet att man bara blir straffad för sin värsta gärning?

Dyrt blir det hursomhelst.
De där va inge kul å höra..

Ja du jag tror och hoppas på att mitt fagra ansikte inte brände fast på linsen.

Detta ger direktplats i Darwin awards...

:rofl
Tack, jag kände att jag hade en stark kandidat pågång redan innan sista blixten. :banana

Last edited:
Kom det någon blixt? Om inte, så togs inget kort. Antar att vi pratar bil och då funkar det bäst med passagerar-solskyddet nere och så en hand upp mot backspegeln, för att skydda ansiktet. Ungefär i den vinkeln tas bilden och sträcker man lite på sig, så får de bara med halsen och nedåt på kortet.
Sista två va sträcka på sig långt till vänster och handen för nyllet men första, (Som min så fint uppdaterade gps inte varnade för :() han jag bara få upp armen att täcka ögonen med :3freak

Oavsett hur mycket du krånglar så blir det inte dyrare.
Om du inte själv väljer att hyra in folk till en eventuell rättegång då...
Gött och innan domen är klar drar dom inte kortet va? :D Skulle va gött å ha spärrtiden medans jag jobbar trysil i vinter..

Last edited:
Nyheter
Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...