Forza Motorsport 3 (XBOX 360)

Ahrkey

Ny medlem
Gick med
27 Jun 2009
Hoj
Ingen
Någon som lirar? Jäfligt skönt lir i brist på bättre hojlir(WSBK 09/Motogp 09/10 är bra men inte lika bra som fm3).

Vore kul att ha några fler att jämföra varvtider med!

Forza Motorsport 3 Officiella hemsidan för dom som inte kollat in det ännu.

Jag lirar lite... Blir mest COD MW2 som är så snyggt och bra! Lite kort story mode bara... Left For Dead 2 är oxå kul! Kanske skull lira lite Forza 3 då, har ju ratt så klart!

Jodå jag kör också lite Forza 3 emellanåt. Försöker mest vinna lopp, kollar inte så mycket varvtider.

Försöker få till körbarheten på en gammal Lancia Stratos och en nästan lika gammal Porsche 930 :)
Båda är lite tailhappy när man gasar ut ur kurvorna.

Vilka bilar har ni som favoriter?

Vilka bilar har ni som favoriter?

Lancia Delta med Martini-lack såklart.
Audi R8 med den större motorn.

Det är väl dom som stått ut mest vad det gäller känsla/prestanda för mig. Vet att många manglar Audi RS5:an eller vad den heter men gilla den inte. För stor och för tung. Bra för hotlaps kanske men när man skall rejsa och behöva lira lite på marginalerna för att få plats i kurvan så känns den klumpig.

Ferrari FXX är ju också en upplevelse. Fick den precis. Känns som vanligt förutom att FM3 går i 200% hastigheten. Dvs. lite surrealistiskt.

Deltan är en klassiker :) får införskaffa en sådan. Hade en riktigt vass sådan i Forza 2.

Jag tycker Lotus exige cup är skön, dock lite effekt svag, annars har jag en EVO6 med extra ALLT, 0-100 på 2.7 sek enligt bänkning... Det driftar skönt!
Jag har nog inte kört lika mycket som er då jag inte fått några riktigt vassa bilar än...
Men det kommer väl.... nån gång....

Jag har kommit till R2 mästerskapen. Eller det gjorde jag ganska snabbt efter att spelet kom. Nu driftar jag bara online med en Skyline R32. Vinge som är högre än taket, 22" krom fälgar och sjukt fin lack. Japanska flottans uppgående sol över hela sida.

I storymode kör jag bara fyrhjulsdrift för det är så svårt på kontroll att reglera trotteln.

Jag kör en Skyline R32 som är lika den jag har annars, fast den i spelet har 630kw. Jag har inte kommit så långt har bara haft det några dagar.

Jag är i slutet av R3... men jag har aldrig gillat R-klasserna. Diggar mer F(olkrace), C och A.
Drifta kan jag knappt. Har en Toyota Trueno med Fujiwara Tofu Shop livery såklart men... den har inte spunnit många mil. Svårt att få bra flyt och utan det känns det bara som någon som inte kan köra.

A-klassen är lagom :) min gamla Porsche 930 ligger precis på gränsen till S-klassen. Rätt kul att dra 25 år yngre bilar med den gamla höfläkten :hihi

Sjävklart spelar man forza 3 helt klar världens bästa bil spel...

Min favorit bil är ju utan tvekan Nissan 370Z..... :drool

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...