Forza Guzzi!

• Thread starter Thread starter Dr.Bike
  • Start date Start date
Har Guzzin som de körde på Daytona med också kardan?

japp
från denna vinkeln ser du slutväxeln tydligt
stratesa.jpg

japp
från denna vinkeln ser du slutväxeln tydligt
Men det där var inte Daytona-hojen? Hittade denna istället, verkar ha andra toppar och fet kylare:

MGS2.jpg

MSG02? Vattenkylt?

Men kardan verkar det vara. hade för mig att Cathcart pratade om en variant med kedja när han provkörde, men jag kan ha blandat ihop det.

En annan grej, varför sabba en italiensk skönhet med star-spangled banner??

Last edited:
Jo, sexig :tuttar . Ball maskin, det är den luftkylda 1000-kubikaren i den? Ändå tar den alltså andraplatsen före 1098:an. Har de några fördelar i reglementet när de kör luftkylt?
Millona finns i 3 versioner NCR MILLONA, NCR MILLONA R och NCR MILLONA ONE SHOT.
Hittade detta om Millona ONE SHOT LÄNK
NCR CORSE (Race) pilot-customers will be able to even improve their results on the track, thanks to an even better power to weight ratio. In the ONE SHOT 2007 model (employing the aluminum frame and the 1200NCR engine, offered as optional) it reaches the incredible figure of 121 HP for 118 Kg.

Ett par bilder till!
ncr_millona.jpg
closeright230.jpg

Men kardan verkar det vara. hade för mig att Cathcart pratade om en variant med kedja när han provkörde, men jag kan ha blandat ihop det.
Problemet med att fixa kedja är ju rätt stort då man har en längsgående vev. Skulle behövas en helt annan låda och det är lite meckigt med reglementet.

Problemet med att fixa kedja är ju rätt stort då man har en längsgående vev. Skulle behövas en helt annan låda och det är lite meckigt med reglementet.
Hmm, MSG01 är en ren banhoj som bara byggs på beställning. Sedan så får de sätta vattenkylning på Guzzin för att race:a - men lådan måste alltså vara orginal? Hur f-n definerar de orginal på ett trovärdigt sätt i det reglementet?

Hmm, MSG01 är en ren banhoj som bara byggs på beställning. Sedan så får de sätta vattenkylning på Guzzin för att race:a - men lådan måste alltså vara orginal? Hur f-n definerar de orginal på ett trovärdigt sätt i det reglementet?

Vet faktiskt inte men amerikaner och deras regelemnten är en djungel...
Ex så passar buell 1200 in i SS600 då man har en paragraf att man tillåter 1200cc luftkylt, lösningen blev att montera en gigantisk oljekylare vilket inte var förbjudet....

Vet faktiskt inte men amerikaner och deras regelemnten är en djungel...
Ex så passar buell 1200 in i SS600 då man har en paragraf att man tillåter 1200cc luftkylt, lösningen blev att montera en gigantisk oljekylare vilket inte var förbjudet....
Galet! Nu känns min sista fråga i inlägg #22 än mer motiverad. Kolla skillnaderna mellan gthyni's bild i #21 och bilden i #22. Den första är byggs-bara-på-beställnings banhojen och den andra är den reglementsenligt modifierade varianten. Kylare, avgasdragning, toppar m.m. är rejält modifierat, och allt ifrån något som ändå inte var en produkt du kan köpa över disk hos handlaren ändå.

Last edited:
Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck