Forza Guzzi!

• Thread starter Thread starter Dr.Bike
  • Start date Start date
Den är grymt läcker!
Synd bara att modellen du kan köpa kostar 30.000 euro. :gnissla

extremt trevligt.... :tummenupp

dayto.jpg

Skulle gärna se en Guzzis racemaskin i battle of twins här hemma :tummenupp

Ett och annat kan de nog om motorcyklar när de vinner, någon som har erfarenhet av deras landsvägsmaskiner, de är väl ganska sällsynta eller ?
Finns ett par på Biscaya, t.ex en Guzzi V11 -00 för 67.900:-
Jag har inte provat någon själv men vad jag hört så ska dom va trevliga.
RME196.jpg

Last edited:
de är stora och tunga jämfört med duccar men med rätt däck (Pirelli Diablo eller Michelin pilot power) så kan man köra ganska snabbt runt en bana.

HAHAHA!!
HAr doktorn tagit tempen, jag är säker på du är lite varm.

Guzzi-feber är inte att leka med, den blir lätt kronisk. Det finns så vitt jag vet endast ett sätt att bli av med den; att skaffa en!

Det spelar inte så stor roll vad det är för Guzzi, en gammal V65 Lario duger.
Förse den med ett par Lafranconi och njut av det vackra ljudet samt den suveräna aerodynamiken, MotoGuzzi har haft vindtunnel sedan hedenhös!

Ett par hundra mil brukar räcka för de flesta.

MGS01:an är underbart läcker.

Bifogat

• MGS-01.jpg
    MGS-01.jpg
    39.2 KB · Visningar: 74
  • MGS-01 2.jpg
    MGS-01 2.jpg
    47.6 KB · Visningar: 55
  • MGS-01 3.jpg
    MGS-01 3.jpg
    48.8 KB · Visningar: 59
Akter partiet är inte illa på MGS01:an

Bifogat

• Gussi.JPG
    Gussi.JPG
    44.8 KB · Visningar: 48
Har Guzzin som de körde på Daytona med också kardan?

Vad är en 'NCR Millona' för hoj? Något med Ducce-motor iaf.

Guzzi:n är grymt snygg, nog den hoj jag tog flest bilder på under mässan. Dock löjligt dyr, inte ens med en Daytona-vinnare-dekal skulle motivera det priset.

Last edited:
Har hojen de körde på Daytona med också kardan?
Vad är en 'NCR Millona' för hoj? Något med Ducce-motor iaf.

Guzzi:n är grymt snygg, nog den hoj jag tog flest bilder på under mässan. Dock löjligt dyr, inte ens med en Daytona-vinnare-dekal skulle motivera det priset.
Har du missat NCRen? Det är ren :tuttar på två hjul
moto.jpg

Bytte bild

Last edited:
HAHAHA!!
HAr doktorn tagit tempen, jag är säker på du är lite varm.

Guzzi-feber är inte att leka med, den blir lätt kronisk. Det finns så vitt jag vet endast ett sätt att bli av med den; att skaffa en!

Det spelar inte så stor roll vad det är för Guzzi, en gammal V65 Lario duger.
Förse den med ett par Lafranconi och njut av det vackra ljudet samt den suveräna aerodynamiken, MotoGuzzi har haft vindtunnel sedan hedenhös!

Ett par hundra mil brukar räcka för de flesta.

Hehe ;) Ja, jag har en vän på en hederlig Guzzi LeMans III som jag brukar släpa med mig till Rörken.
Efter en kur med lite portning, Lafanconi samt ett riktigt brytarlöst tändsystem så mullrar den bra!

Han tillhör oxå generationen som legat med sin gixxer på Ringen och knäskrapat, men av någon (pervers?) anledning bytt till gammal Guzzi på äldre dar! :D
Det måste alltså finnas nåt mer... nåt jag ännu inte stött på! (eller förstått!!)

Likt alla Italofreaks så försvarar han givetvis sin hoj som den vore hans eget kött och blod :hihi (trots att han bla måste bygga om elsystemet varje gång vi ska ut och köra . Ja bl.a alltså.) Men sånt bekymrar inte Italo´s!

Last edited:
tycker de ser ut som en tjej med väldigt kort topp :tungan som knappt täcker :tuttar ;)
Hey, you are a sick man dude.... Undrar hur det skulle gå för dig om du fick göra ett Rorschachs bläckplumpstest? Du ser alltså halvnakna tjejer när du ser en Guzzi :D

Jo, sexig :tuttar . Ball maskin, det är den luftkylda 1000-kubikaren i den? Ändå tar den alltså andraplatsen före 1098:an. Har de några fördelar i reglementet när de kör luftkylt?

E väl en luftkyld 1200 i den där, lätt modifierad från ursprungsditon :)
Om jag inte minns fel skall den klämma ur sig 120hkr å väga 118kg torr ... ballt :tummenupp

Last edited:
Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck