Forza 4 vs F1 2011?

Flyerflash

Kawasaki Z750
Gick med
17 Jul 2006
Hoj
Z750
Tänkte investera i ett nytt spel så här inför vintern men vilket ska jag välja?

Jag har F1 2010 och gillar det skarpt. Det enda jag inte gillar är att man bara kan köra 7 säsonger innan man måste börja om.

Så är det lönt att köpa F1 2011? Har de lagt till något extra?

Jag har också Forza 2 och 3 som jag också gillar men hatar att behöva harva runt på samma banor med olika värdelösa bilar i början.

Så vad ska jag välja?

Man kommer snabbt förbi tråkbilarna i Forza. Redan a-klass blir intressant utan hjälpmedel. Jag tycker det är en del av grejen, att sitta och leka med chassiinställningar och trimma. Kan ju få en del uddabilar att gå riktigt bra.

Sen så är körupplevelsen mycket bättre i 4:an än 3:an. Går inte allt att hålla stummt och bromsa sig om alla längre. Jag har för första gången i ett bilspel börjat få problem med motståndet. Plus att gaskänslan är bättre så nu kan man åka bakhjulsdrivet igen trots 800 kw.

Man kommer snabbt förbi tråkbilarna i Forza. Redan a-klass blir intressant utan hjälpmedel. Jag tycker det är en del av grejen, att sitta och leka med chassiinställningar och trimma. Kan ju få en del uddabilar att gå riktigt bra.

Sen så är körupplevelsen mycket bättre i 4:an än 3:an. Går inte allt att hålla stummt och bromsa sig om alla längre. Jag har för första gången i ett bilspel börjat få problem med motståndet. Plus att gaskänslan är bättre så nu kan man åka bakhjulsdrivet igen trots 800 kw.

Har svårt att peka på vad som är bättre än 3:an men det känns som att man har mer valmöjligheter på bilar man kan köra i karriären på dom olika banorna va? Man måste inte köra bara tråkrejs i början. Sen känns hela spelet bättre men jag kan inte sätta fingret på vad, det var ett tag sen jag hade ingång xboxen innan jag köpte Forza 4.

Hur man kan vilja köra F1 när man kan åka på tvären genom en kurva på vansinnes fyrhjulsspinn fattar jag inte :banana

*/ ?>
Nyheter
Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot De flesta nav...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...