Forumsetik

Status
Ej öppen för fler svar.

balikungen

odeffad
Gick med
13 May 2003
Hoj
KTM 950
Sporthoj.com är både ett bra forum där möjlighet till nyttig information ges, samt ett klotterplank för folk som inte har minsta seriösa intresse för mc.

Ju mer jag läser, ju mer skit finner jag. Forumet har ju en speciell avdelning för just skit men tvärr smittar det ofta över på andra avdelningar.

Som ett exempel tar jag rubrikerna. Varför inte tydligt beskriva problemet, frågan eller lösningen till tråden man skapar? Ofta ser jag rubriker som "Min fråga", eller "Hur gör man...". Detta måste ju minska chansen att få ett vettigt svar avsevärt. Dessutom försvagas sökfunktionen mer och mer med dessa, enligt mig, värdelösa rubrikerna.

Jag gissar att forumets oseriösitet kommer att skrämma iväg de personer jag verkligen vill ha kvar. Folk som verkligen kan något och gärna hjälper andra.

Vill forumets medlemmar ha ett ställe att spamma på eller vill medlemmarna ha ett ställe att utbyta meningsfull mc-relaterad information på? Jag röstar starkt för det sistnämnda.

Kanske har jag missuppfattat forumets hela idé, eller så har många andra gjort det...

Mvh
Andreas

balikungen skrev:
Som ett exempel tar jag rubrikerna. Varför inte tydligt beskriva problemet, frågan eller lösningen till tråden man skapar? Ofta ser jag rubriker som "Min fråga", eller "Hur gör man...". Detta måste ju minska chansen att få ett vettigt svar avsevärt. Dessutom försvagas sökfunktionen mer och mer med dessa, enligt mig, värdelösa rubrikerna.

Där håller jag faktiskt med dig. Fram för bättre rubriker.

Jag gissar att forumets oseriösitet kommer att skrämma iväg de personer jag verkligen vill ha kvar. Folk som verkligen kan något och gärna hjälper andra.

Vill forumets medlemmar ha ett ställe att spamma på eller vill medlemmarna ha ett ställe att utbyta meningsfull mc-relaterad information på? Jag röstar starkt för det sistnämnda.

Lite skitsnack måste tillåtas. Hur roligt skulle ett forum vara om det bara tilläts MC-relaterat snack och inget annat?

Kanske har jag missuppfattat forumets hela idé, eller så har många andra gjort det...

Det lutar åt båda hållen skulle jag vilja säga.

Håller med föegående talare.
Tyvärr är det så att för att få ett levande forum så måste man stå ut med lite skit
Jag hängde mycket på F1 forum förut men när dom skärpte upp
regler och bannade några av dom mest aktiva så dog forumet!
Det blev för seriöst helt enkelt.

Jag söker inte ett forum där 100% seriösitet eftersträvas, men jag söker definitivt en bättre balans.
Nu är det ju 75% skit och 25% mc, enligt mig.
Med andra ord måste jag plöja igenom allt för mycket trams för att tillgodogöra mig lite ny kunskap.

balikungen skrev:
Jag söker inte ett forum där 100% seriösitet eftersträvas, men jag söker definitivt en bättre balans.
Nu är det ju 75% skit och 25% mc, enligt mig.
Med andra ord måste jag plöja igenom allt för mycket trams för att tillgodogöra mig lite ny kunskap.

Det är ingen som tvingar dig att läsa igenom "skiten". De trådar som är intressanta för någon som bara vill läsa MC-relaterade ämnen har dessutom bra topics för det mesta. Problemet löst.

Edit: gör ett besök på BikeProject.com, kanske är det mer din kopp té.

man kan tex ignorera offtopicforumet så slipper man en hel del "skit"

Sen kan man ju själv fråga om man undrar nåt, det är ju inte absolut alltid det går att söka upp svaret.

Detta forum kanske inte passar dig helt enkelt, du får titta runt lite efter nåt bättre.

En hel del folk känner varanndra här då kan det lätt bli en del polarsnack har man märkt, och är man då inte med i gruppen fattar man inget av det.

dess utom gör du själv en miss som lägger en icke mc relaterad tråd i denna forumdel:-)

Last edited:
Det enda problem som igentligen stör mig är det att folk inte lär sig att posta under rätt kategori!

Bilder under bilder
Mcrelaterat under mcrelaterat osv....

Väldigt mycket lättare att sålla bort sånt man inte vill läsa om det styrdes upp lite mer.

Swedie skrev:
LÄGG AV! Du åker själv på banning med såna här oseriösa inlägg i ett inlägg som är menat som seriös.

Men Balikungen postade ju i fel kategori - spam?

Oseriösa inlägg? Läs inte skiten då. Vill du bara ha seriösa inlägg så sök efter dem. Undrar du hur man byter ett drivpaket så finns det här inne. Undrar du hur du gör din egen undertray så finns det oxå här inne.
Vill du sen veta hur många som är för eller emot burkha så finns det oxå här inne och det tycker jag är hur bra som helst - allt i ett forum :rock
Här finns info om hur man har ihjäl bananflugor samtidigt som det finns info om motstyrning tex. ;)
Bättre kan det ju inte bli.
Good job "Swetie" :D

750RR

du med silwer. asså håll er till ämnet istället för att som ni gör spammar med riktigt onödig information. DISKUTERA som ni gör socialt istället för kryptiskt försök-förstå-vad-min-tangetbord-sarkasm-igentligen-betyder-med-smilies-inbakat.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8