Forumsdel för olika delar i landet?

Behövs det en sådan här forumsdel?


  • Antal röstningar
    0

Thorped

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jun 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Tiger 955i
Jag tycker det hade varit bra med en ny forumsdel som behandlar olika distrikt i landet t ex landskap eller län. Där kan man diskutera samkörning, träffar, vägtips, varningar m.m. Det är kanske meningen att "Mc grupper i sverige" ska behandla detta men det finns inte nog med grupper som täcker hela landet, dessutom är namnen på vissa grupper tämligen otydliga och man kan inte härleda var de befinner sig utan att kolla efter.

Men det kanske bara jag som tycker att detta behövs...
 
Mja kan inte hålla med om att de behövs en sån forumsdel, lyckades samla ihop större delen av norra Småland i en grupp och funkar utmärkt för våra behov.
 
Jag ser ingen supernackdel, men hur gör vi då med de många "klubbforumen"?

Fördelen med uppdelning på län vore ju såklart att alla då får sin egen del.
Men sen finns det ju en del län kanske som har flera stora städer som oxå vill separera på sig.
Sen klubbforum på det.

Vad händer då med MC-relateradet, som är det forumet ska bör få mest drag på sig.

Förövrigt, du la din tråd fel. Antar att du inte hittade rätt forum, och du vill ha fler att välja på? ;)

(flyttar tråden)
 
Jag tror faktiskt att folk hittar de lokala delarna via "klubb forum" på sidan. RoH är t ex synonymt med Helsinborg och närmsta omgivningen. Radical Riders är mer Malmö/Lund orienterat och så vidare. Om det är otydligt skulle man ju kunna låta klubb forum skriva en liten kort introduktion där det framgår vilket område de täcker. Att lägga till forum för olika län i landet hade bara spridit ut medlemmarna ännu mera, kanske på bekostnad av andra delforum. Minskar antalet inlägg så att det ser ut att vara dött, lär det bara bidra till att allt färre är aktiva. Man kan redan nu få den känslan ibland.

Redan nu startar olika klubb forum gemensamma aktiviteter och körningar. Jag ser ingen anledning att införa olika forum för olika delar av landet där det är geografiskt indelat. I så fall får man ta bort klubb forumen. De fyller nämligen i princip samma funktion i mina ögon. Jag kan personligen tycka att det är bättre med en mer lokal förankring som vi ser idag knutet till en stad och dess närmaste omnejd.
 
Jag ser ingen supernackdel, men hur gör vi då med de många "klubbforumen"?

Fördelen med uppdelning på län vore ju såklart att alla då får sin egen del.
Men sen finns det ju en del län kanske som har flera stora städer som oxå vill separera på sig.
Sen klubbforum på det.

Vad händer då med MC-relateradet, som är det forumet ska bör få mest drag på sig.

Förövrigt, du la din tråd fel. Antar att du inte hittade rätt forum, och du vill ha fler att välja på? ;)

(flyttar tråden)
Härom dagen körde jag på en liten väg utanför Skövde. Normalt ligger här fin asfalt men då var det en ren grusväg. Kändes oläpligt att ta upp det i "Mc-relaterade Diskussioner" iom att det berör en så liten del av Sveriges motorcyklister. Om alla hade varnat för mycket grus på vägarna hela tiden hur hade inte "Mc-relaterade Diskussioner" sätt ut då...

Hur många trådar i "Mc-relaterade Diskussioner" är förknippade med något specifikt län? När jag kollar igenom förstasidan ser jag typ ingen.

Angående "MC-grupper i Sverige" så låt dom vara kvar. Att storstäderna har specifika grupper är väl rätt naturligt, där är det ju väldigt många likasinnade som vistas på liten yta. Men det är också väldigt lokalt. För tillfället är det ju liksom ett ingenmansland mellan Göteborg och Stockholm där hojåkare som bor emellan inte har någon riktig stans att ta vägen.

Det var bara ett förslag.
 
Kanske göra ett forum per län för just vägvarningar och efterlysningar av ett par extra bromsbelägg dagen innan trippen till rudskogen?
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top