Forumets födelsedag

RRacer

Medlem
Gick med
13 Jun 2003
Hoj
PW50
När man kollar på registreringsdatumet för medlem nr. 1 (Swedie) så visar det 2003-03-06. Så även för medlem 2-750.
Är det resultatet av en synnerligen lyckad reklamsatsning eller en ödets nyck?
"Omstart" av forumet 030306?

Svar till signaturen "Undrande nörd".

Sporthoj.com kraschade och tyvärr gick det inte att återskapa det gamla forumet, så ett nytt tomt forum sattes upp det datumet och följdaktligen så var vi många som väntade på att forumet skulle komma igång igen, därav 750 st reggade på samma dag.

Sporthoj.com startade upp 020227. Forumet fyller alltså FEM inom kort. Bortsett från ett par hjärtstillestånd och några strokes så har det väl flutit på.

Men det är inte som förr!

Men det är inte som förr!

Du menar att det är bättre? Eller att det inte är bättre? :)

Hur firar vi 5-årsdagen då?

Elektronisk tårta i offtopicforumet?

Edit: Eller en tävling där man kan vinna en Sh-tröja eller en bra MC-rulle?? :banana

Last edited:
Sidan var riktigt fint det första året, sen sjönk det lite, sen dog det - och nu är det precis så det håller näsan över vattnet haha.

Fan va bra det var när jag fixade SHtröjorna :D

Sporthoj.com kraschade och tyvärr gick det inte att återskapa det gamla forumet, så ett nytt tomt forum sattes upp det datumet och följdaktligen så var vi många som väntade på att forumet skulle komma igång igen, därav 750 st reggade på samma dag.

Om jag inte minns fel så gick väl allt SH material upp i rök och kraschade när Swedie var i USA. Sidan låg väl hos nån olle som kraschade allt och inte hade backup ens på databasen:va
Swedie kan nog fylla på med verklighetens uppgifter :)

Jisses, har det verkligen gått fem år..

Slänger in en liten meningslös frågesportsfråga: Vem var den förste som blev bannad på SH?

Jag tror jag vet:)

Jo, det var en ensam kväll jag satt och mekade med forumet... hade två fönster öppna ... den ena med den lokala databasen. Den andra med den LIVE databasen. Skulle ta bort testdatabasen lokalt. Klickade och bekräftade. Sen blev jag direkt kallsvettig och tyst. Inget gallskrik alls. Jag insåg bara vad jag gjort och att jag inte kan göra ett piss åt det. Tyvärr hade jag inte backupfunktion på den tiden. Så ALLT gick förlorat. Hoppsan Kerstin. 1 miljon inlägg försvann tror jag det var... Jag har precis börjat glömma bort det där, och så blir man påmind så här. Tack då . HEHE!

Jag fick några stycken meddelande då sajten kraschades. Folk undrade vad jag pyssla med. Jag sket i att svara i alla ICQ, SMS och telefonsamtal som kom in. :lol Vad kan de ha handlat om... :rolleyes: :tungan

Nu så har sajten iaf backup, dock inte på extern lagringsmedia. Men iaf backup om jag skulle få i mig för mycket (eller för lite) syre nån gång igen.

Nu så har sajten iaf backup, dock inte på extern lagringsmedia. Men iaf backup om jag skulle få i mig för mycket (eller för lite) syre nån gång igen.

Fast backupen lagras på en annan server än SH-servern, annars skulle bara backup bara kännas halvbra :pannkyss

Det är för övrigt ingen som har ca 40Gb att upplåta för backuputrymme åt Swedie? Helst på nix-plattform.

Last edited:
"Sporthoj.com startade upp 020227. Forumet fyller alltså FEM inom kort. Bortsett från ett par hjärtstillestånd och några strokes så har det väl flutit på. "

Då får vi försöka göra nåt kul på 5-årsdan juu.
Hm, lite trögtänkt på järnkontoret efter 13 timmars arbetsdag men kanske nån fest? Jubileumströjor / dekaler? Nån kulig låt som nån kan pula ihop? eller nåt annat, vad vet jag. :cpparty

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT