Forum for Mustangintresserade?

Lugn

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Mar 2003
Hoj
S1000RR, KX450SR
Forum for Mustangintresserade? o XC90...

Nagon som kanner till nagot forum for agare till Mustanger, framst 05:or? :tungan

En till fraga: Nagon har som vantar pa en av de 80 (?) XC90 V8 som ska komma till Sverige?
Provkorde en igar och det var nog nagot av det trakigaste i V8a-vag som jag nagonsin kort. Hade aldrig gissat pa att det satt en vinkelmotor under huven med tanke pa dess karaktar. Inget bottenvrid, lag konstant pa hogt varv och vaxlade vilt upp och ned igenom den 6vaxlade automaten. Volvo/Yamaha har till och med lyckats fa den att lata som en trimmad symaskin...

Men... bekvam ar den och jamfort med manga andra bilar sa ar kvalitetskanslan genuin i XC90:n. En perfekt bil for en totalt motor-o-intresserad direktor som endast ar ute efter lite mer "skjuts" i bilen. For kraft det finns det i den, men mer i formen av "radmotor-med-turbo-tryck".

Jaja, skitsamma... Nu, finns det nagot bra forum for Pony-fans darute? Va? va? va?

Last edited:
MikkE skrev:
Nya mustang -05 är ju så jävla snygg! aaaah!!

Haller med! Far val ta en svang nu. Det verkar som om vagarna ar tillrackligt torra...

Bifogat

• IMG_0966-temp.JPG
    IMG_0966-temp.JPG
    16.4 KB · Visningar: 89
Last edited:
Anthrax skrev:
Har inte dom där fortfarande stel bakaxel med bladfjädring?

Eller har dom lärt sig?.. :tungan

Stelaxel har jag hört att de ska ha, men bladfjädring vet jag inte, tror inte det

Edit: hittade detta:

Fjädring/hjulställ
Krängningshämmare och skruvfjädrar runt om. Fram fjäderben (McPherson), undre triangeltvärlänkar. Bak stel axel, längslänkar, Panhard- och momentstag. Antispinnsystem.

Last edited:
MotoMan skrev:
Stelaxel har jag hört att de ska ha, men bladfjädring vet jag inte, tror inte det

Edit: hittade detta:

Fjädring/hjulställ
Krängningshämmare och skruvfjädrar runt om. Fram fjäderben (McPherson), undre triangeltvärlänkar. Bak stel axel, längslänkar, Panhard- och momentstag. Antispinnsystem.

Ahh. Då lyckades jag blanda ihop det med den nya Corvetten, som då har bladfjäder bak.

Men hur blir det med den planerade Cobran då? Hur kommer dens bakaxel att se ut? Vad var det för typ på den förra generation Cobra?

Anthrax skrev:
Ahh. Då lyckades jag blanda ihop det med den nya Corvetten, som då har bladfjäder bak.

Men hur blir det med den planerade Cobran då? Hur kommer dens bakaxel att se ut? Vad var det för typ på den förra generation Cobra?

Hoppas att du inte ställer de frågorna till mig

Har iallafall inga bra svar på dem :confused: :D

MotoMan skrev:
Hoppas att du inte ställer de frågorna till mig

Har iallafall inga bra svar på dem :confused: :D

Suck, då måste jag leta upp det på nätet. Kommer nog ta ett par timmar.

(Whiiii, en ursäkt för ett par timmars porrsurfande till...) :gnissla

EDIT: Forskade lite, och det verkar som om Cobra-versionen (Eller vad den kommer att heta) kommer att kunna ha delad bakaxel som tillval.

Last edited:
Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...