Fortkörningsbot á 1200 kr

Thelinski

Nu ännu drygare
Gick med
28 Oct 2005
Hoj
Spräckt ram :(
Körde mellan Helsingborg och Stockholm igår (E4) och blev tagen av civilpolis, de hade skjutit mig med laser och filmat mig så det var inte så mycket att snacka om. Vad som förvånade mig var att de gav böter för att haft en medelhastighet på 130 km/h, vilket var jävligt schysst då man tydligt kunde se på filmen att jag körde i hastigheter runt 150-160 och aldrig var i närheten av 130. Antar att jag får gå med i svenska kyrkan igen och börja lägga något i kollekten!! :)

Det vore inte kul att bli av med kortet såhär i början av sommaren, antar att jag får börja köra lite snällare, vilket är svårt på E4an där istortsätt ALLA kör för fort. Är det någon här som pruttar fram i 110-120 på motorväg?

EDIT: Finns det regler för hur många gånger man kan åka på fortkörningsböter innan de knycker kortet?
/Thelinski - Nyfrälst

Last edited:
Det låter som att du fick lite rabatt på din hastighet, så det är ju bara att gratulera. :)

Om man håller hastigheten så får man ju inte ens en behaglig åkning. :tungan

Thelinski skrev:
2278058 Körde mellan Helsingborg och Stockholm igår (E4) och blev tagen av civilpolis, de hade skjutit mig med laser och filmat mig så det var inte så mycket att snacka om. Vad som förvånade mig var att de gav böter för att haft en medelhastighet på 130 km/h, vilket var jävligt schysst då man tydligt kunde se på filmen att jag körde i hastigheter runt 150-160 och aldrig var i närheten av 130. Antar att jag får gå med i svenska kyrkan igen och börja lägga något i kollekten!! :)

Det vore inte kul att bli av med kortet såhär i början av sommaren, antar att jag får börja köra lite snällare, vilket är svårt på E4an där istortsätt ALLA kör för fort. Är det någon här som pruttar fram i 110-120 på motorväg?

EDIT: Finns det regler för hur många gånger man kan åka på fortkörningsböter innan de knycker kortet?
/Thelinski - Nyfrälst

Åker mkt E18 och det går inte sakta, kom ifatt en civilare igår men smög förbi för att sedan blåsa på ordentligt efter en stund så att ja slapp ha han ligga bakom....

Sen skulle ju varenda fjunis rejsa med sina bilar bara för att de vart Tullinge i helgen va?

Länstyrelsen avgör när du åkt fast tillräckligt mkt på ett år, upp emot tre fyra ggr sen tycker de nog att du ska vara utan lapp ett tag skulle jag tro...

fks skrev:
2278071 Det låter som att du fick lite rabatt på din hastighet, så det är ju bara att gratulera. :)

Om man håller hastigheten så får man ju inte ens en behaglig åkning. :tungan
Hum, det beror nog en del på hojen i så fall ;)
min är bekväm från 30-200

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...